360°
551 prikaza

Tata Butkovićeve ‘kravice’ spašava HDZ-ova Hermana. Cijena? Sitnica - 32.000 eura

Zagreb: Predstavljanje Izbornog programa Hrvatske demokratske zajednice Grada Zagreba i partnera
Marko Lukunic/PIXSELL
Mislav Herman, HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba, postao je vidljiv u kampanji unatoč početnim niskim očekivanjima. Angažman Mate Radeljića podigao je pitanja o troškovima kampanje

HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba, Mislav Herman, bio je jedan od autsajdera prije dva, tri mjeseca, ali u kampanji je dobio vidljivost i u stranci se nadaju da bi HDZ mogao prvi put od 2009. godine imati svog kandidata u drugom krugu. Čak i ako to ostane pusta želja, vidljivo je da stranka nije žalila novca za njegovu promidžbu, pa su za listu i njega potrošili 80.000 eura, prema izvješću tjedan dana prije izbora.

No ono što upada u oči na listi troškova je da nisu naveli koliko će platiti angažman glavnog promidžbenog Hermanova savjetnika - Mate Radeljića. Riječ je o bivšem savjetniku predsjednice Kolinde Grabar Kitarović i čovjeku koji se voli držati u sjeni. Od lani je najpoznatiji po tome što je prije parlamentarnih izbora savjetovao HDZ-ovca Olega Butkovića u žestokom sukobu s predsjednikom Zoranom Milanovićem. On je “tata” Butkovićeve kravice Milove, koja se na kraju pokazala kao vol. Ali to nije bilo ni važno kad su izbori prošli. Baš zato je i angažiran za Hermana. On je slagao strategiju i slogane poput “Rasturili su...”, kojim je kritizirao Možemovce i Tomislava Tomaševića.

Ali koliko to košta? Po stranci se u kuloarima prolomila priča da će samo za kampanju u Zagrebu Radeljić preko svoje tvrtke Mantinela dobiti čak 120.000 eura. Golemi je to iznos koji bi premašio i dopušteno financiranje, a bio bi veći od cjelogodišnjeg prihoda Radeljićeve tvrtke koji su lani iznosili nešto manje od 100.000 eura. Ali sugovornik iz gradske organizacije objašnjava da je riječ o znatno manjem iznosu. Kaže da će Radeljićeva tvrtka ukupno dobiti od 25.000 do 26.000 eura, a kad se doda na to PDV, stranku će to koštati nešto više od 32.000 eura u tri mjeseca.

- Priča o 120.000 eura je zato što smo imali takvu ponudu jedne agencije, ali to uključuje i trošak zakupa medijskog prostora. Tu ponudu smo odbili. Radeljićeva tvrtka će biti plaćena samo za savjete, slogane i usmjeravanje kampanje, dok je trošak zakupa išao preko drugih - kaže nam taj sugovornik.

Objašnjava da je prije kampanje Radeljić radio savjetovanje za zastupnike, i to je naplatio oko 11.000 eura, što će biti podmireno iz poslovanja stranke. A dodatnih 15.000-16.000 eura će dobiti za rad u kampanji.

- To će i biti vidljivo u završnom izvješću jer do 10. svibnja, kad se predavalo prvo izvješće, nije ispostavio fakture. Smatramo da je dobro odradio posao - zaključuje naš sugovornik iz HDZ-a.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.