Top News
874 prikaza

Tri pitanja za Teslu: Padate. Zašto, kako, gdje, koliko?

Protest inside a Tesla showroom, in Berlin
Supporters of New Generation (Neue Generation) perform a die-in inside a Tesla showroom at Mall of Berlin, to protest against Elon Musk "and other super rich who destroy democracy and climate", according to organisers, in Berlin, Germany, March 29, 2025. REUTERS/Christian Mang TPX IMAGES OF THE DAY Christian Mang
Muskovo mahnitanje, preuzimanje Twittera, rezanje administracije motornom pilom, samo je jedan, mada jak, razlog pada prodaje i vrijednosti dionica. Na tržištu su se pojavili jeftiniji kineski i drugi modeli električnih auta, a to ne treba zanemariti.

Teslina dionica je u slobodnom padu, a ni prodaja baš ne bilježi uzlet. Kupci Tesle bili su bogati, ekološki osviješteni, često lijevo orijentirani ljudi. A Musk je sve suprotno tome - zagovornik surovog tržišta, Trumpovac, desničar, brutalan lik koji potezom pera na ulicu baca desetke tisuća ljudi. Zato smo tri pitanja odlučili postaviti Tesli.

Do jučer se činilo da vam je samo nebo granica. Pa ipak, padate. Zašto, kako, gdje, koliko?

Istina. U Norveškoj imam pad od 15 posto, u odnosu na prva tri mjeseca lani. U Švedskoj 29 posto. U Njemačkoj 29 posto. U Kini je pad od 17 posto, čini se da komunistička Kina nije oduševljena Trumpom pa se to osjeti i na Tesli. U odnosu na vrhunac 2021., dionice kompanije su doživjele pad od 50 posto. U posljednje vrijeme primijeti se ipak lagani oporavak zbog najava jeftinijeg modela koji će stajati 25 tisuća eura i nekih drugih inovacija. Muskovo mahnitanje, preuzimanje Twittera, rezanje administracije motornom pilom, samo je jedan, mada jak, razlog pada prodaje i vrijednosti dionica. Na tržištu su se pojavili jeftiniji kineski i drugi modeli električnih auta, a to ne treba zanemariti.

Kako to da Musk, kao desničar, proizvodi Teslu?

Pa, nije Musk pokrenuo Teslu. Osnivači Tesle bili su Martin Eberhard i Marc Tarpenning, a on je samo preuzeo tvrtku. Ova dvojica su odabrala ime Tesla da naglase revolucionarni pristup električnim vozilima, za razliku od tad, 2003. godine, popularnih hibrida. Musk je u jednom intervjuu priznao da više cijeni Edisona nego Teslu jer je Edison bio poslovni genij i izumio masovno korisne stvari (žarulja, fonograf), dok je Tesla bio više teorijski vizionar s lošim poslovnim instinktima. Musk je čak rekao kako je “Edison bio više inženjer i poduzetnik, dok je Tesla bio više umjetnik i filozof”. Ironija je da vozilo Tesla koristi Teslin motor, ali Musk više voli Edisonovu filozofiju “brutalne efikasnosti”.

Što će biti s Teslom?

Pa, ako Musk smanji brutalne političke ispade, a Tesla lansira jeftiniji model, stvar bi mogla krenuti nabolje. Ali Musk će teško reterirati, a na tržištu će ti vražji Kinezi i dalje nuditi jeftinu konkurenciju. Bit će frke!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.