Svi putevi vode u Istru na godišnji europski H.O.G. Rally 2025., koji će se održati u Medulinu od 12. do 15. lipnja 2025. godine. Smješten na povijesnom istarskom poluotoku, Medulin je prava oaza ljepote na obali Jadrana, tik uz drevni i popularni turistički grad Pulu. Istrom će prodefilirati preko 100.000 moto-entuzijasta, 20.000 motora, uključujući 2500 Harley-Davidsona.
Harley-Davidson i Uniline, u partnerstvu s Gradom Pulom i Općinom Medulin, uz podršku turističkih zajednica Medulina, Pule, Istarske županije i Hrvatske turističke zajednice te pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta, okupljaju snage kako bi organizirali događaj koji nadilazi samu motociklističku strast. European H.O.G.
Cijena Harleya dosta varira i ovisi o o modelu, godini proizvodnje i stanju motocikla. Prema podacima Wilkin Harley-Davidsona, novi Harley-Davidson može koštati od 9.999 do preko 35.000 eura. Rabljenih modela ima već od oko 5200 eura, dok vrhunski rabljeni modeli mogu dosegnuti i preko 18.000 eura. Ako uzmemo maksimalnu cijenu od 30-ak tisuća eura, tih 2500 motocikala koji će posjetiti Pulu vrijedi možda i preko 80 milijuna eura. Harley-Davidson i Harley Owners Group ponudit će raznovrsne besplatne aktivnosti i brend doživljaje tijekom Europskog H.O.G. Rallyja 2025. u Medulinu, uključujući koncerte uživo s besplatnim ulazom, motocikle Harley-Davidson modelne godine 2025. koje će posjetitelji moći razgledati i isprobati itd. Kolja Rebstock, potpredsjednik i generalni direktor za regiju EMEA u Harley-Davidsonu uvjeren je da će se dolazak isplatiti.
Dvadesetogodišnji William S. Harley je 1901. nacrtao planove za mali motor namijenjen za bicikl. Tijekom sljedeće dvije godine, on i njegov dječački prijatelj Arthur Davidson radili su na svom motor-biciklu u radionici na sjeveru Milwaukeeja, u domu njihova prijatelja Henryja Melka. Motor-bicikl je dovršen 1903. godine uz pomoć Arthurova brata Waltera Davidsona. Prilikom testiranja, Harley i Davidson braća su ustanovili da njihov motor-bicikl nije sposoban bez pomoći pedala savladati brežuljke oko Milwaukeeja, te su svoj prvi motor-bicikl smatrali vrijednim iskustvom i učenjem.
Godine 1906., Harley i braća Davidson izgradili su svoju prvu tvornicu na Chestnut Streetu (kasnije Juneau Avenue), na današnjoj lokaciji korporativnog sjedišta Harley-Davidsona i te godine su proizveli 50 motora. Treba naglasiti da ti motori uopće nisu nalikovali Harleyjima kakve danas poznajemo, radilo se o biciklima sa spremnikom goriva obješenim za okvir i mogli su postići za to vrijeme impresivnih 40 km/h.
Turbulentna povijest
Uprava tvrtke, kako je rasla, postajala je sve svjesnija da je stalna modernizacija ključ uspjeha na automobilskom tržištu. A to je za sobom povlačilo sve veće izazove, pred sve većom konkurencijom, ali i zbog teške geopolitičke situacije u dvadesetom stoljeću. Tijekom 30-ih godina prošlog stoljeća kao i druge tvrtke pogodila ih je Velika depresija te su u jednom periodu prodavali samo deset posto proizvedenih motora.
Sljedeća desetljeća bila su slijed stalnih uspona i padova, pri čemu su potonji prevladavali. Rezultat je bio da je 1969. AMF otkupio tvrtku Harley-Davidson za 21 milijun dolara. Bile su to tragične godine i za osnivače brenda. Godine 1943. umro je Walter C. Davidson. Godinu dana kasnije, glavni dizajner William S. Harley preminuo je od srčanog udara. Tragičnu smrt u prometnoj nesreći tada je doživio Arthur Davidson – bilo je to 1950. godine. Predsjedništvo je ipak ostalo u obitelji – preuzeo ju je 1942.
William Herbert Davidson, sin Williama A. Davidsona.
Ipak, preživjeli su nedaće i danas je Harley-Davidson simbol slobode, individualnosti i onog osjećaja kada vam je dosta svega da se samo zaputite na cestu i put bez jasnog cilja i odredišta.