Kamion Marka Oberholtzer je 2013. godine započeo je svoje čudno putovanje od popravljanja propuštenih cijevi u Galvestonu u Teksasu do sirijskog bojišta. U listopadu te godine predao je kamion Ford F-250 iz 2005. godine AutoNation Ford Gulf Freewayu u Houstonu kao dio zamjene za noviji model.
Dok se papirologija završavala, sin gospodina Oberholzer počeo je skidati naljepnicu na kamionu na kojoj je stajao telefonski broj i naziv tvrtke - Mark-1 Plumbing - ali mu je prodavač rekao da prestane jer će oštetiti boju i rekao da će je kasnije ukloniti.
Trgovac je prodao kamion na aukciji u studenom 2013. godine, a sljedeći je mjesec izvezen iz Houstona u Mersin u Turskoj. Iz Turske je navodno stigao do Sirije i završio kao prilagođen za nošenje protuzrakoplovnog topa u svom ravnom vozilu kojim su upravljali džihadistički borci, naveo je svojedobno Mark Oberholtzer u tužbi protiv trgovca automobilima.
U prosincu 2014. godine na društvenim mrežama objavljene su slike kamiona i oružja iz kojeg se puca. Tužba je uključivala jedan takav primjer, preuzet s Twitter računa pisca iz Illinoisa koji izvještava o džihadističkim skupinama i koji je rekao da je Čečen "koristio vodovodni kamion protiv režima u Alepu", objavio je svojedobno New York Times.
Oberholtzerova tajnica nazvala ga je 17. prosinca 2014. godine i rekla mu da postoje vijesti o tome.
"Ta zemlja pada u wc", rekao je voditelj Stephen Colbert govoreći u svojoj emisiji o Siriji. "Ali po prvi put znaju koga nazvati da ga odčepi."
Do kraja tog dana bilo je tisuće uznemirujućih i prijetećih telefonskih poziva uredu i drugim telefonskim brojevima g. Oberholtzer s optužbama da podržava teroriste. Njegovo osoblje i članovi obitelji također su bili izloženi prijetećim pozivima, a posao je patio.
Počeo je nositi pištolj
Agenti Ministarstva domovinske sigurnosti i FBI-a sastali su se s njim i savjetovali mu da se zaštiti, stoji u tužbi. Počeo je nositi pištolj. U rujnu, nakon što su ulomci iz segmenta o Colbertu emitirani tijekom ceremonije dodjele nagrada Emmy, pozivi g. Oberholtzeru ponovno su se rasplamsali, u prosjeku 100 do 200 svaki dan. Jedan od pozivatelja je rekao: "Kako se možete nazivati Amerikancem ako opskrbljujete vozila ISIS-u? Oberholzer je u tužbi zatražio više od milijun dolara odštete.
U 2014. godini Toyota je na Bliskom istoku prodala više od 820.000 vozila. Na snimkama koje su snimali teroristi vidi se kako se ISIS-ove horde često voze baš u tim markama vozila. Američki protuteroristički dužnosnici zatražili su 2015. godine od “Toyote” da objasni na koji način je veliki broj njihovih automobila završio u rukama ISIS-a.
Toyotini” automobili su, na videoisječcima ISIS-ove kampanje u Iraku, Siriji i Libanonu napunjeni teškim naoružanjem gdje iz kabina vire teroristi. U kolonama terorista moglo se vidjeti da je više od dvije trećine automobila upravo iz “Toyotinih” tvornica, a osim nje, u manjem broju su i “Mitsubishi”, “Hyundai” i “Isuzu”. Kako je Ravi Somaiya istaknuo o časopisu "Newsweek" 2010. godine, kamionet "Toyota Hilux" prepoznatljivo je obilježje više ekstremističkih pokreta tijekom proteklih nekoliko desetljeća.
- Toyota Hilux je posvuda - rekao je tada za Newsweek Andrew Exum, bivši američki vojni rendžer i zamjenik pomoćnika američkog ministra obrane za bliskoistočnu politiku.
-To je ekvivalent kalašnjikova među vozilima. Sveprisutan je u pobunjeničkom ratovanju. Zapravo, od nedavno se njime koristi i u borbi protiv pobunjenika. Rastura u usporedbi s Humveejem - kazao je Exum. Hilux je očito vrlo izdržljiv kamionet koji se pokazao koristan lako naoružanim terorističkim specijalnim snagama.
- Kamionet je brz, jednostavan za upravljanje, može nanijeti opak udarac [kada je naoružan] 50-kalibarskom [strojnicom] koja s lakoćom probija vojničke pancirke, kao i lako naoružana vozila - rekao je za Newsweek Alastair Finlan, specijalist za strateške studije na britanskom Sveučilištu Aberystwyth.
"Hilux je neuništiv"
Hiluxi su također otporniji na trošenje nego obična vozila. Britanska je televizijska emisija "Top Gear" 2006. gdoine provela eksperiment koji to pokazuje.
- Producenti emisije kupili su 18 godina stari Hilux dizel s prijeđenih 306.000 kilometara za 1500 dolara - napisao je Somaiya u časopisu Newsweek te dodao:
- Zatim su se njime zabili u stablo, potopili ga u oceanu na pet sati, bacili ga s visine od nekih tri metra, pokušali ga smrskati karavan prikolicom, njime probili montažnu zgradu, pogodili ga kuglom za rušenje i zapalili ga. Naposljetku su ga postavili na vrh 73 metra visoke zgrade koja je potom uništena kontroliranim rušenjem. Kad su ga iskopali iz ruševina, sve što im je trebalo da ga ponovo pokrenu bili su čekići, francuski ključevi i sprej WD-40. Nisu im čak trebali ni rezervni dijelovi- napisao je Somaiya.
- Na skeniranim fotografijama gerilskog i pobunjeničkog ratovanja diljem svijeta tijekom posljednjih četrdeset godina možemo primijetiti široki utjecaj Toyote – Hilux se prvi put pojavio u kasnim 60-ima - napisao je Somaiya za Newsweek.
- Somalijski gusari s puškama vise iz Hiluxa na ulicama Mogadiša - izvijestio je list The New York Times 2009., ističući kako je Hilux za ove gusare " omiljeno vozilo.“
- Rulja od nekih 20 sudanskih boraca podiže ruke iz stražnjeg dijela Hiluxa 2004. godine. 2000. godine se pakistanski militanti voze u njima kroz gomilu, s podignutim puškama. Popis se nastavlja. Nikaragva, Etiopija, Ruanda, Liberija, Demokratska Republika Kongo, Libanon, Jemen, Irak – čak i američke specijalne snage na nekima od svojih misija voze Toyote Tacoma (zdepastija američka verzija Hiluxa).“
Militanti iz ISIS-a su u svojim videima koristili i nove modele, kao i starije verzije Hiluxa. Automobili marke Toyota Land Cruiser također su se pojavljivali u ISIS-ovoj propagandi. Hilux je bio toliko popularan među ISIS-ovim borcima da je postao "gotovo dijelom ISIS-ovog branda“, izjavio je svojedobno za ABC Mark Wallace, bivši američki veleposlanik u Ujedinjenim narodima i izvršni direktor Projekta protiv ekstremizma.
Povezivanje terorista i Toyotinih vozila stvorilo je velike probleme za japanskog proizvođača automobila. Kada je u ljeto 2021. godine predstavljen Toyota Land Cruiser 300 za njim je zavladala prava pomama no Toyota je zabranila preprodaju trećim stranama.Toyota Japan sada zahtijevala je od kupaca da potpišu poseban ugovor kojim se obavezuju da neće preprodati kupljeni primjerak Land Cruisera. Prekršitelji ugovora više ne bi mogli poslovati s Toyotom.
Odluka je bila isforsirana u strahu od "negativnog publiciteta“, koji donosi činjenica da bi terenci mogli završiti u rukama terorista, što je donijelo vrlo lošu sliku o japanskom proizvođaču u prošlosti.