Kineski BYD prodat će 900 tisuća vozila manje u 2025.
YD je smanjio svoj prodajni cilj za ovu godinu za čak 16% na 4,6 milijuna vozila, rekla su dva izvora upoznata s tim pitanjem za Reuters, dok se kineski gigant u proizvodnji električnih vozila suočava s najsporijim godišnjim rastom u pet godina i drugim znakovima da bi se njegovo razdoblje rekordne ekspanzije moglo bližiti kraju.
Vodeći kineski proizvođač električnih vozila (EV) i globalni lider u prodaji EV automobila rekao je analitičarima u ožujku da cilja na prodaju od 5,5 milijuna vozila za 2025. No, interno je, prema Reutersovim izvorima, taj broj posljednjih mjeseci više puta smanjen. Ove godine BYD je unatoč padovima cijena zabilježio rekordan rast, a nedavno je u Europi nadmašio Teslu po prodaji električnih automobila. Njegov model Dolphin Surf, odnosno europska verzija Seagulla, od ljeta se na 15 europskih tržišta prodaje po cijeni od 23.000 eura.
BYD je smanjio tempo proizvodnje i širenja svojih kapaciteta uslijed rasta zaliha i slabije prodaje na domaćem tržištu. Tijekom godine BYD je ukinuo noćne smjene i smanjio kapacitete za najmanje trećinu u nekoliko svojih kineskih tvornica. Mjere su uvedene u najmanje četiri pogona, a kompanija je ujedno obustavila i pojedine planove za proširenje proizvodnih linija. Jedan od izvora navodi da je cilj bio smanjenje troškova, dok drugi tvrdi da je došlo do zastoja zbog toga što prodajni ciljevi nisu ispunjeni.
U usporedbi s četvrtim kvartalom 2024. godine, prosječna proizvodnja u travnju ni svibnju 2025. bila je niža za čak 29%, prema podacima Kineskog udruženja automobilskih proizvođača. U pokušaju da zadrži tržišni udio u žestoko konkurentnom kineskom tržištu, BYD je nedavno ponudio agresivne popuste; osnovna cijena najjeftinijeg modela snižena je na 55.800 juana (oko 7800 američkih dolara), što je izazvalo lančanu reakciju, pad dionica proizvođača automobila, dodatne popuste kod konkurenata i sve veće pritiske na profitabilnost u cijeloj industriji.