Europsko tržište automobila nadoknadilo je pad iz prethodnog mjeseca u srpnju. Prodaja je porasla za 7,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, nakon pada ovog obima u lipnju. To su podaci industrijskog udruženja ACEA. Međutim, to i dalje predstavlja blagi pad prodaje od 0,7 posto na nešto manje od 6,5 milijuna novih automobila prodanih od početka godine.
Među glavnim njemačkim proizvođačima, Volkswagen grupa proširila je svoju vodeću poziciju na tržištu s porastom novih registracija od 3,8 posto. BMW i Mercedes-Benz također su prodali više vozila u prvih sedam mjeseci godine nego godinu ranije. Nasuprot tome, Opelova matična tvrtka, Stellantis, zabilježila je pad, prodavši gotovo deset posto manje vozila od siječnja. Među proizvođačima električnih automobila, Tesla je u srpnju nastavila gubiti tlo pod nogama, s padom prodaje od oko 42 posto na 6600 jedinica. Američku tvrtku značajno je pretekao kineski brend BYD, koji je utrostručio svoje registracije u EU na 9698 vozila. Tvrtka Elona Muska čak je zaostala za puno manjim kineskim proizvođačem SAIC-om, koji je, između ostalih, vlasnik brenda električnih automobila MG, piše Tagesschau.
Hibridni automobili su vrlo traženi
Što se tiče vrsta pogona, hibridni automobili su posebno zabilježili porast: s tržišnim udjelom od nešto više od trećine, oni su sada preferirana vrsta pogona u Europi, objavilo je udruženje. Benzinska i dizelska vozila zajedno čine samo 37,7 posto - deset postotnih bodova manje nego prije godinu dana.S 15,6 posto, udio električnih automobila blago raste. Međutim, prema ACEA-i, to je "daleko od onoga što bi trebalo biti u ovoj fazi tranzicije".
Proizvođači automobila moraju povećati udio električnih vozila kako bi ispunili ciljeve Europske komisije o emisijama CO2. Međutim, Komisija im je u proljeće dala više vremena za to.Tek jučer su predsjednik ACEA-e Ola Källenius i predsjednik udruženja dobavljača automobilske industrije CLEPA, Matthias Zink, zagovarali odstupanje od ciljeva za 2030. i 2035. Ciljevi više nisu realno ostvarivi, napisali su u pismu predsjednici Europske komisije Ursuli von der Leyen. Prema trenutnim propisima, emisije CO2 iz voznog parka moraju se smanjiti za 55 posto do 2030. godine. Trenutno se nakon 2035. godine neće smjeti prodavati vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.