Ekonomix
159 prikaza

Kineski BYD prodat će 900 tisuća vozila manje u 2025.

CHENGDU, CHINA - AUGUST 31: BYD YangWang U8 plug-in hybrid SUV demonstrates its emergency floating function during Cheng
Profimedia
Najveći kineski proizvođač autoa rekao je analitičarima u ožujku da cilja na prodaju od 5,5 milijuna vozila za 2025. Sada je to brojku smanjio za 16 posto. BYD je smanjio tempo proizvodnje i širenja svojih kapaciteta usljed rasta zaliha i slabije prodaje na domaćem tržištu.

YD je smanjio svoj prodajni cilj za ovu godinu za čak 16% na 4,6 milijuna vozila, rekla su dva izvora upoznata s tim pitanjem za Reuters, dok se kineski gigant u proizvodnji električnih vozila suočava s najsporijim godišnjim rastom u pet godina i drugim znakovima da bi se njegovo razdoblje rekordne ekspanzije moglo bližiti kraju.

Vodeći kineski proizvođač električnih vozila (EV) i globalni lider u prodaji EV automobila rekao je analitičarima u ožujku da cilja na prodaju od 5,5 milijuna vozila za 2025. No, interno je, prema Reutersovim izvorima, taj broj posljednjih mjeseci više puta smanjen. Ove godine BYD je unatoč padovima cijena zabilježio rekordan rast, a nedavno je u Europi nadmašio Teslu po prodaji električnih automobila. Njegov model Dolphin Surf, odnosno europska verzija Seagulla, od ljeta se na 15 europskih tržišta prodaje po cijeni od 23.000 eura.

DOMINACIJA BYD-a Ekonomix Dva kineska proizvođača auta prestigla su američku Teslu na europskom tržištu

BYD je smanjio tempo proizvodnje i širenja svojih kapaciteta uslijed rasta zaliha i slabije prodaje na domaćem tržištu. Tijekom godine BYD je ukinuo noćne smjene i smanjio kapacitete za najmanje trećinu u nekoliko svojih kineskih tvornica. Mjere su uvedene u najmanje četiri pogona, a kompanija je ujedno obustavila i pojedine planove za proširenje proizvodnih linija. Jedan od izvora navodi da je cilj bio smanjenje troškova, dok drugi tvrdi da je došlo do zastoja zbog toga što prodajni ciljevi nisu ispunjeni.

 | Author: KIM KYUNG-HOON/REUTERS/PIXSELL KIM KYUNG-HOON/REUTERS/PIXSELL
BYD je lani prodao 4,27 milijuna vozila, većinom na kineskom tržištu, ove godine je imala za cilj povećanje prodaje za skoro 30%, na ukupno 5,5 milijuna vozila. Ipak, usporavanje rasta proizvodnje u travnju i svibnju, koji su zabilježili poraste od svega 13% i 0,2% na godišnjoj razini, ukazuje na promjenu trenda i pad potražnje.

TEŠKA VREMENA 360° Kolaps u Njemačkoj. U godinu dana 50.000 otkaza u autoindustriji. Kina raste

U usporedbi s četvrtim kvartalom 2024. godine, prosječna proizvodnja u travnju ni svibnju 2025. bila je niža za čak 29%, prema podacima Kineskog udruženja automobilskih proizvođača. U pokušaju da zadrži tržišni udio u žestoko konkurentnom kineskom tržištu, BYD je nedavno ponudio agresivne popuste; osnovna cijena najjeftinijeg modela snižena je na 55.800 juana (oko 7800 američkih dolara), što je izazvalo lančanu reakciju, pad dionica proizvođača automobila, dodatne popuste kod konkurenata i sve veće pritiske na profitabilnost u cijeloj industriji.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.