Malajci priznali: "Ne znamo tko je srušio MH370 s 239 ljudi"
Zrakoplov Malaysia Airlinesa na letu MH370 se okrenuo, to sigurno znamo. Istraga je pokazala da se nije okrenuo zbog kvara. Okretanje nije napravljeno pod autopilotom nego ručno. Ne možemo isključiti da je postojalo nezakonito uplitanje treće osobe, rekao je u ponedjeljak Kok Soo Chon, glavni istražitelj.
U ponedjeljak je obiteljima stradalih kao i medijima dano završno izvješće istrage o nestalom zrakoplovu. Kok Soo Chon je rekao da je pilot prvi kojeg su istraživali.
"Pilot je imao 53 godine, bio je oženjen i imao je djecu i bio je vrlo iskusan pilot. Bio je vrlo ugledan i nije imao nikakvih problema u obitelji niti s prijateljima niti je bio pod bilo kakvim liječenjem vezano uz psihu. Audio snimke nisu pokazale niti da je bio u bilo kakvom strahu tijekom leta. Pilot također nije imao fonacijskih problema", rekao je istražitelj i dodao da isto vrijedi i za kopilota.
"Simulator pronađen u domu pilota nije bio sumnjiv i on je zapravo služio za igru. Što se tiče kopilota, on je na dan nestanka samo upalio mobitel, nikoga nije zvao. Dosad smo našli 27 komada aviona, a za samo tri je potvrđeno da su pripadali avionu na letu MH370. Dijelovi su nađeni na obalama Tanzanije i JAR-a. Koliko znamo avion nije prevozio nikakav sumnjiv teret", rekao je Kok Soo Chon.
"Nismo našli dokaze da je pilot na simulatoru vježbao bilo kakve manevre", kažu istražitelji. Zaključili su da je bilo propusta u reakciji kontrole leta jer nisu na vrijeme reagirali na nestanak aviona. Na potragu je potrošeno oko 200 milijuna dolara.
Avion na letu MH370 Malaysia Airlinesa nestao je s radara 14. ožujka 2014. godine i nikad se o njemu više ništa nije saznalo. Postala je to najveća misterija 21. stoljeća.
U Boeingu 777 bilo je ukupno 239 ljudi, a do danas nije pronađen ni jedan. Svi su proglašeni mrtvima.
Istraživanja o padu aviona nisu došla ni do kakvih važnijih spoznaja koja bi pomogla rekonstruirati što se točno dogodilo, pa se pribjeglo ne samo spekulacijama, nego i teorijama zavjera, a sve ih je objavio The Business Insider na svom portalu.
Avion Malaysia Airlinesa 370, Boeing 777, poletio je iz Kuala Lumpura u 00:41 po lokalnom vremenu. Više od 150 putnika bili su Kinezi.
Ostatak je uključivao 38 Malezijaca, sedam Indonežana, šest Australaca i još mnogo putnika iz drugih zemalja, među kojima i Francuza i Amerikanaca. Uz njih, nestalo je i 12 članova posade.
Posljednja komunikacija pilota i kontrole leta bila je nešto manje od sat vremena nakon polijetanja. Pilot je pozdravio s 'Laku noć, MH 370', nakon čega se više nikad nije oglasio.
Prema podacima vojnog radara, pilot je odstupio od planirane rute dva sata nakon polijetanja. Iz razloga koji su još uvijek nepoznati, avion naglo napušta svoju planiranu rutu i okreće se u smjeru Malezije, a zatim nastavlja let prema Indijskom oceanu. Ova karta pokazuje gdje je otišao prije nego što je nestao s ekrana.
Nije bilo izvješća o lošem vremenu ili pozivima upomoć.
Avion je nakon promjene kursa, ponovno krenuo prema jugu i možda je u nekom trenutku promijenio nadmorsku visinu. Avion je poslao konačnu automatiziranu satelitsku poruku u 8 sati, dakle 7 i pol sati nakon polijetanja. Signal je zaprimljen, ali nije sadržavao podatke o tome gdje se avion nalazi..
Druge komunikacije sa zrakoplovom bile su ranije tijekom let, namjerno onesposobljene, priopćile su vlasti. Avion je, nakon toga nestao.
Brzo se krenulo u potragu, ali bez pažljive pripreme gdje treba početi traženje, a površina je doista bila velika.
Timovi iz Singapura, Vijetnama i Malezije pretražili su teritorijalne vode Vijetnama – koje je avion trebao preletjeti na ruti do Pekinga.
Tim FBI-a i Interpola - njih devet - poletjeli su da bi pomogli u operaciji traženja.
Četrdeset brodova radilo je 24 sata na dan, a 34 letjelice letjele su cijele dane, dok je god bilo dnevnog svjetla. U potragu je uključeno 26 država jer se područje pretraživanja neprestano širilo. No, nitko nije pronašao ništa.
Sljedeća faza počela je 5. svibnja 2014., 79 dana nakon što je zrakoplov nestao.
Malezija je službeno proglasila nestanak nesretnim slučajem u siječnju 2015. godine - 327 dana nakon nestanka.
Izvješće nakon godinu dana od nestanka dalo je detaljnu sliku o kašnjenjima i kršenjima protokola prije pokretanja pretrage.
Otkriveno je da je prošlo čak pet sati i 13 minuta između posljednje komunikacije s avionom i prvog signala za nevolju, te da je prošlo još pet sati prije no što su krenuli prvi helikopteri i avioni u potragu.
Prvi dio aviona pojavio se nakon više od godinu dana od nestanka. Bio je to fragment krila koji je isplutao u srpnju 2015. na otoku Réunion, sjeverno od Madagaskara.
Nakon četveromjesečnog odmora, za vrijeme kojeg se mapiralo morsko dno, pretraživanje je nastavljeno u listopadu 2015., no loše vremenske prilike usporile su istragu
Dvije godine kasnije, novo izvješće nije dalo nikakvih novih informacija.
Do svibnja 2016. pregledano je više od 105.000 četvornih kilometara morskog dna na južnom Indijskom oceanu, a neistraženo je bilo samo 15.000 četvornih kilometara.
U srpnju 2016., nizozemska tvrtka koju je angažirala Australija da vodi potragu rekla je da je možda posljednjih dvije godine gledala na krivi dio mora.
Obitelji su postale toliko frustrirane da su pokrenuli vlastitu organiziranu potragu za krhotinama na Madagaskaru.
Neuspješna potraga prekinuta je u siječnju 2017. nakon što je utrošeno oko 145.000.000 dolara. Zaključilo se da je vjerojatnije kako se nesreća dogodila sjevernije od mjesta gdje su tragali.
Malezijska vlada pokrenula je još jednu potragu u siječnju 2018. u suradnji s američkom privatnom tvrtkom Ocean Infinity. Pretraga je obuhvaćala 112.000 četvornih kilometara južnog Indijskog oceana, uključujući i ciljano područje od oko 15.534 četvorna kilometra koja su ostala od prethodne pretrage.
U četiri godine pretraživanja, jedino što je pronađeno su tri komada otpala s krila aviona koji su isplivali na obli Indijskog oceana i to na Madagaskaru, otoku Réunion i obali Tanzanije.
Ministar Mahathir Mohamad izjavio je kako će Malezija razmotriti nastavak pretraživanja ukoliko dođe do novih spoznaja.
Nakon nedostatka konkretnih informacija, zajedno s neuspjelim pokušajima pretraživanja, preostaju samo teorije što se moglo dogoditi na letu MH370.
Ona koju su prihvatile malezijske vlasti i Australski ured za sigurnost prijevoza jest da su putnici i posada MH370 bili onesposobljeni manjkom kisika. Ova teorija spekulira da su svi putnici, zajedno s kapetanom Zaharie Ahmad Shah, pali u nesvijest. Zrakoplov se vozio na autopilotu sve dok nije ponestalo goriva i tad se srušio u more.
Neke verzije uključuju namjernu otmicu zbog koje je netko oštetio dovod kisika ili pak neka druga nesreća koja je naštetila mehanici i utjecala na razinu kisika u kabini.
U drugoj verziji ove teorije, pilot je jedini ostao budan i u suicidalnoj namjeri onesposobio je komunikaciju prije no što je usmjerio zrakoplov prema površini oceana.
Tim analitičara došao je do tog zaključka. Drugi također podržavaju teoriju da je taj čin bio namjera pilota. Kanadski stručnjak za zrakoplovstvo i bivši istražitelj sudara zrakoplova izjavio je u svibnju 2018. kanadskom CBC-u da je 100 posto uvjeren kako je razlog nesreće bio pilot samoubojica.
Bivši pilot Christopher Goodfellow nagađa je da je u zrakoplovu došlo do požara na električnim instalacijama i da se pilot pokušao okrenuti natrag prema Maleziji i pronaći pistu za slijetanje. Prema Goodfellowu avion je zato i letio na autopilotu jer su posada i putnici bili u nesvijesti.
Međutim, još jedan pilot, Patrick Smith, sumnjao u ovu teoriju, jer je malo vjerojatno da bi avion satima nakon požara letio na autopilotu.
I stručnjaci su prethodno potvrdili da je ova teorija u skladu s pronađenim ostacima, što znači da je avion namjerno spušten na površinu oceana.
Druga teorija kaže da je potraga obavljena na pogrešnom području i da bi avion trebalo tražiti sjeverno od Malezije, a ne sjeverno od Australije. Ova teorija čak sugerira da je avion negdje sletio na neko tajno mjesto.
No to je opovrgnula britanska tvrtka Inmarsat, koja nadgleda satelit koji je pratio let MH370, sve dok nije nestao s mreže. Druge teorije tvrde da je avion daljinski navođen u pokušaju da se izbjegne otmica.
Premijer Malezije Mahathir Mohamad iznio je i tu tezu u svibnju 2018., ali nije izjavio odakle mu takva informacija.
Od detalja koji su se pojavili nakon nestanka zrakoplova je informacija da su dvije osobe, koje su se ukrcale na avion, imale ukradene putovnice.
Više neobičnih teorija obuhvaća udaljenu cyber otmicu, zrakoplov koji puca, ideju da ruski predsjednik Vladimir Putin zna lokaciju zrakoplova, zatim da je misteriozni putnik preuzeo kontrolu nad avionom, zatim novi 'Bermudski trokut', pa Sjeverna Koreja koja je otela avion, te da su ga srušili Amerikanci.
Ostale teorije pronalaze krivca u CIA-i, pa Izraelu, vanzemaljcima i slično.
-
FOTOGALERIJABura u Dalmaciji vjetrenjače od 65 tona kida kao igračke, cijena jednoj je milijun i pol €
-
U UKRAJINSKOJ VINICIDok se elitni odredi ustaša bore u Staljingradu, Pavelić leti na sastanak s Hitlerom
-
BIZNISI TOME PAVIĆAZrikavac kao Bob Graditelj: Ćopili su ga taman kad je krenuo graditi vile u Zagrebu
-
ZASTRAŠUJUĆE ORUŽJEPutinov projekt zvan Orešnik: 'Lješnjak' stoji 10 milijuna € i leti deset puta brže od zvuka
-
SUSRETI S DIKTATOROMMemoari Merkel: Putin nije rekao niti riječi o zločinima Srba pri raspadu Jugoslavije