Life
38427 prikaza

Djeca za kokpitom: Bizaran pad aviona sa 75 mrtvih

Pad aviona UA 232
Youtube
Iz ruske aviokompanije prvo nisu htjeli priznati da su djeca upravljala zrakoplovom, no snimke iz kokpita su iscurile u javnost

Let 593 aviokompanije Aeroflot 23. ožujka 1994. kretao se od Moskve do Hong Konga po svim pravilima i zrakoplovnim propisima, sve dok se bez objašnjenja nije zabio u brežuljke Kuznetsk Altau planinskog gorja u ruskoj Kemerovo oblasti.

Svih 63 putnika i 12 članova posade u sekundi su bili mrtvi.

Na zrakoplovu tipa Airbus A310-300 nisu pronađeni dokazi o tehničkim problemima, no ono što je pronađeno - bili su uznemirujuće snimke iz kokpita aviona.

Kapetan aviona Yaroslav Kudrinsky tog je dana prvi put poveo svoju djecu sa sobom na let, ne sluteći da će taj dan završiti njihovi životi na najgori mogući način.

Budući da su djeca bila fascinirana njegovim poslom, odlučio im je dopustiti da prividno sami pokušaju manevrirati zrakoplovom. Prva je za kokpit sjela njegova kćer Yana Kudrinsky (12), a potom sin Eldar (16). Kudrinsky je prilagodio autopilot kako vi djeca dobila percepciju kako stvarno okreću zrakoplov.

I dok je sve prošlo glatko s Yaninom dionicom leta, kad je Eldar "upravljao" zrakoplovom, počeli su problemi. Naime, gump autopilota je i dalje bio uključen, ali su očitanja pokazivala pogrešne informacije, slične onima kad se ulazi u zonu slijetanja.

Njihov otac i pomoćni piloti u čudu su gledali što se događa, ne sluteći opasnost pred njima. 

Zrakoplov se nagnuo pod kutem od 45 stupnjeva prema 90 stupnjeva, čega posada uopće nije bila svjesna, iako su to bile zadnje minute kad su nešto mogli učiniti.

Nisu zvali upomoć... 

Avioni nisu predviđeni da se naginju na taj način i zbog toga je zrakoplov počeo gubiti na visini, ponirući nosom prema tlu. Među putnicima je nastao metež, morali su se primiti i zavezati kako ne bi odletjeli, a pilotima i dalje nije bilo jasno što se događa.

Iako je prvi časnik sjeo za upravljač i uspio nakratko uspostaviti kontrolu nad zrakoplovom i prekinuti poniranje, no prekomjerno ispravljen avion na premaloj visini se na kraju samo zaustavio i velikom brzinom (oko 70 m/s) pao na tlo.

Svi su putnici bili vezani svojim pojasima, no posada nije uputila niti jedan poziv upomoć. Olupina je prinačena 20 kilometara istočno od grada Mezhdurechensk, a snimljeni podaci o letu su pronađeni sutradan.

Što se zapravo dogodilo?

Nakon što je otkriveno kako su djeca bila u kokpitu i čak upravljala zrakoplovom, istražitelji iz Aeroflota morali su hitno otkriti uzrok nesreće kako bi pružili objašnjenje obiteljima preminulih.

Isprva nisu htjeli priznati prisutnost djece u kokpitu, no snimke su dospjele u medije. Ubrzo, svi su počeli okrivljavati kapetana, odnosno njegovog sina za strašan gubitak ljudskih života.

Ipak, analiza stručnjaka je otkrila kako zapravo tehnički nije bila riječ o ljudskoj greški, već tzv. bugu autopilota.

Naime, dok je Kudrinskyev sin bio za kontrolama, dovoljno je pritiskao upravljač da je onemogućio rad autopilota (otkriveno je kako je za to potrebno samo 20 sekundi pritiska), a to se nije prikazivalo na tabli.

Aerflotov Airbus koji je doživio nesreću | Author: Wikimedia Commons Wikimedia Commons
Samo su trebali pustiti upravljač

To je urzokovalo da se zrakoplov nagne pod kutem većim od 45 stupnjeva. Unatoč naporima oba pilota da spriječe nesreću, kasnije je zaključeno da su samo pustili upravljač, autopilot bi se automatski uključio i spriječio poniranje te odveo zrakoplov na pravi kurs.

Zaključak istražne komisije je bio da nije postojao samo jedan faktor, već više njih koji su pridonijeli nesreći:

  • loša odluka kapetana da djecu stavi za kontrole i dopusti im igranje komandama iako je autopilot bio uključen
  • nedostatak autoriteta i zbunjenost kad je zrakoplov počeo gubiti smjer
  • nepridržavanje protokola u situaciji koja je dovela do nesreće
  • nedovoljno poznavanje inozemnog zrakoplova Airbus A310 od strane ruske posade
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.