Ekonomix
976 prikaza

Imunosal – hrvatski proizvod kojeg žele i stranci

Kemal Kremić
Petar Glebov (PIXSELL)
Iako Nemus Lex nije strogo farmaceutska tvrtka, upravo je na tom tržištu postigla najveći uspjeh

Nemus Lex, tvrtka koja je krenula od nule, u kratkom periodu postala je ravnopravan konkurent velikim kompanijama na farmaceutskom tržištu u Hrvatskoj. Iako Nemus Lex nije strogo farmacetuska tvrtka, upravo je na tom tržištu najzapaženija prije svega zbog svoje izrazito uspješne linije dodataka prehrani, Pharmoval. 

Vrlo ‘živahno’ tržište farmaceutike zapravo je bilo i najidealnije za Kemala Kremića i Davora Gračana, suvlasnike tvrtke i prijatelje iz školskih dana, da svoje ideje o proizvodima koji su u modernom svijetu itekako traženi pretvore u uspješnu biznis priču.

Zanimljivo je da su u početku zastupali poznate svjetske brendove u Hrvatskoj, a kada je krenula kriza učinili su ono što se mnogi u tim danima ne bi usudili – pokrenuli su vlastitu proizvodnju.

Pharmoval osim što je gotovo pomeo konkurenciju na domaćem tržištu, prepoznat je i u inozemstvu iz kojeg se sve češće javljaju zainteresirani partneri.

Kemal Kremić | Author: Petar Glebov (PIXSELL) Petar Glebov (PIXSELL)

Pharmoval linija sadrži 26 različitih proizvoda, većinom iz kategorije dodataka prehrani, kao što su Silimarin za jetru, Forticor kapsule za srce ili Dibeticin kapsule za šećer u krvi, te nekoliko proizvoda sa statusom kozmetike. No, najveći adut definitivno su Imunosal kapsule za imunitet. Direktor marketinga Kemal Kremić za Express kaže kako su nakon sudjelovanja na sajmu u Ženevi imali nekoliko upita o prodaji linije, ali na taj se korak još nisu odlučili.

Kako objašnjavate uspjeh Imunosala, vašeg najpoznatijeg proizvoda, ako uzmemo u obzir veliki broj sličnih proizvoda, ogromnu konkurenciju itd..? 

Pa za početak bih rekao da i nema puno sličnih proizvoda, točnije da je Imunosal dosta jedinstven po svom sastavu. Nekoliko je ključnih faktora zaslužnih za njegovo uspjeh, ali mislim da je omjer cijene i kvalitete tu dosta presudan.

Na tržištu bez problema možete vidjeti po sastavu dosta slabije proizvode, a koji su cjenovno itekako skuplji. A nisam siguran da ćete naći proizvod s beta-glukanom ovako obogaćenog nutrijentima. I magistre u ljekarnama imaju dosta važnu ulogu jer su u poziciji napraviti profesionalnu komparaciju proizvoda za istu namjenu i onda preporučiti. Koliko znamo i magistre vrlo često biraju upravo Imunosal.

Prema anketi koju je provela agencija Promocija Plus u travnju 2015. na uzorku od čak 200 ljekarni Imunosal je daleko najtraženiji proizvod za imunitet u Hrvatskoj. Osim toga, prema istoj anketi, u ljekarnama se kad je u pitanju imunitet najčešće i preporučuju upravo Imunosal proizvodi, bilo za djecu ili za odrasle.

Jeste li odabrali krivo vrijeme za razvoj domaćeg proizvoda obzirom na krizu koja je u to vrijeme upravo počinjala u Hrvatskoj?

Mislim da nema prvog i krivog vremena, može biti samo izgubljenog. Da za vrijeme najveće krize nismo gubili vrijeme pokazuju brojke. Dokaz tome je rast prihoda od čak 40 % u 2013. godini te u 2014. godini rast veći od 20 %.

Naša tvrtka u zadnje 4 godine, odnosno za vrijeme dugogodišnje krize, bilježi kontinuirani rast iz godine u godinu bez obzira što je riječ o tržištu dodataka prehrani gdje su snažno pozicionirane velike kompanije i gdje je vrlo snažna konkurencija kako domaćih robnih marki tako i stranih. U 2015. smo imali više od pet milijuna prihoda, imamo šest zaposlenih, nemamo nikakvih otvorenih kredita...

Dodaci prehrani su zadnjih godina postali jako zanimljivi širokom spektru ljudi, od onih koji imaju problema sa zdravljem do onih koji se bave fitnesom. Koliko uopće znamo o dodacima prehrani i kako odabrati ono što nam zaista treba? 

Mislim da prosječan kupac još uvijek nije dovoljno upoznat s razlikom između lijekova i dodataka prehrani. Dodaci prehrani su puno sigurniji i ako su rađeni po pravilima i europskim normama ne bi trebali predstavljati nikakvu opasnost za organizam – za razliku od lijekova.

Kemal Kremić | Author: Petar Glebov (PIXSELL) Petar Glebov (PIXSELL)

Dodaci prehrani su nam potrebni zbog načina na koji se danas živi, naša prehrana jednostavno nas ne opskrbljuje svim potrebnim sastojcima. S dodacima prehrani možemo osigurati dnevne preporučene količine određenih nutrijenata, ali možemo si pomoći i kod cijelog niza zdravstvenih problema.

Pa svi znamo da je prvo što nam padne na pamet kad nas uhvati viroza ili prehlada vitamin C. A dodaci prehrani, točnije njihovi sastojci, pokrivaju izuzetno širok spektar namjena.

S ulaskom Hrvatske u EU stvari su se dosta postrožile na našem tržištu tako da su dodaci prehrani relativno sigurni no kupci bi i dalje trebali pripaziti da nikako ne nasjedaju na obmane koje im se još uvijek nude kroz telefonske prodaje magičnih pripravaka i slične nebuloze. Dobro je pitati stručne osobe ili malo proučiti tko stoji iza proizvoda i što proizvod sadrži, je li riječ o ozbiljnoj tvrtki. 

Planirate li širiti svoju ponudu? 

Trenutno imamo otvoreno u razvoju pet novih proizvoda, ali za sada iz raznih razloga čekamo povoljan trenutak za njihovo puštanje. Bili bi smo neozbiljni da samo lansiramo proizvode kao na traci jer danas je izuzetno teško uz tako jaku konkurenciju plasirati proizvod i da on zaživi na tržištu.  

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.