Prema novoj Uredbi o geografskom blokiranju Europska komisija kaznila je brend "Guess" sa 40 milijuna eura, donosi Reuters, radi ilegalnog blokiranja prometa preko granica u Europi.
Jednostavno rečeno, građani "novih" članica Unije, u koje spada i Hrvatska, isti online naručeni proizvod plaćaju više no građani "starih" članica.
Istraga Guessa počela je u lipnju 2017. nakon godinu dana duge istrage o praksama prodaje preko 1.900 kompanija.
Europska je komisija rekla kako je Guessov distribucijski lanac omogućio da se cijena formira različito. Dućani i preprodavači su tako "namjestili" sustav da moraju dobiti dopuštenje da prodaju online, ne smiju prodavati van autoriziranih teritorija i cijene se razlikuju.
To je sve Guessu omogućilo da odvoji dio europskog tržišta, rezultirajući u cijenama pet do deset posto višima u središnjoj i istočnoj Europi, tvrdi Komisija i ta je praksa, bez sumnje, ilegalna i diskriminatorna.
EU kaže kako je kompanija bila susretljiva i surađivala pa joj je kazna smanjena za 50 posto.
Guess kaže kako će promptno reorganizirati biznis, a EU Komisija tvrdi kako će odsada budnije paziti.
U online trgovini puno je nelogičnosti, a potrošači trpe štetu. Nakon što je Guess kažnjen, nadamo se da će to biti opomena i drugima - rekla nam je Biljana Borzan (SDP), hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu. Sličnih primjera, dodala je, ne nedostaje ni u dostavi paketa, usko povezanoj s online trgovinom.
Esencija svega jest, kaže, zaštita potrošača.
Zastupnica u Komisiji, Margrethe Vestager, koja je zadužena za politiku konkurencije kaže kako je "Guess to sve radio kako bi umjetno održavao više cijene i prihode, zato smo ga sankcionirali. Geoblokiranje i uredba koja se time bavi jasno kazuje kako ovo nije u skladu sa politikom jedinstvenog tržišta".