Ekonomix
3768 prikaza

Kraj jedne ere: Posljednji Ford Focus upravo silazi s trake

290082167
1/3
Profimedia
Ford zatvara tvornicu u njemačkom Saarlouisu nakon 55 godina. Prodaja električnih vozila američkoga diva u Europi ide debelo ispod očekivanja

Nakon 55 godina, dani proizvodnje automobila u Fordu u Saarlouisu su odbrojani. Posljednji Ford Focus sići će s montažne trake u tvornici u Saarlandu u nadolazećim danima, javlja ARD. Zatvaranje dolazi nešto ranije nego što je planirano – Ford je izvorno ciljao na 21. studenog. Američki automobilski div proizvodio je sedam serija modela u Saarlouisu. Henry Ford II, unuk Henryja Forda, službeno je otvorio tvornicu u lipnju 1970. Prvi model, Ford Escort, već je sišao s proizvodne trake 16. siječnja 1970. S Escortom se Ford natjecao na europskom tržištu kompaktnih automobila protiv Opel Kadetta, a kasnije i VW Golfa.

Sedam Fordovih modela - više od 15,6 milijuna automobila

Escort je dugo držao vodeće mjesto u internoj proizvodnji tvornice, sve dok ga konačno nije pretekao Focus, koji je proizveo preko šest milijuna vozila. Ukupno je s proizvodne trake u Saarlandu sišlo više od 15,6 milijuna automobila. Uz Escorta, Fordov tim u Saarlouisu proizvodio je i Ford Capri (1971. do 1975.), Ford Fiestu (1976. do 1980.) i Ford Orion (1983. do 1993.). Uz Ford Focus, s proizvodne trake sišli su i Ford Kuga (2008. do 2012.) i Ford C-MAX (2003. do 2010. i 2014. do 2019.).Nadalje, ovdje se od 2013. do 2018. proizvodio prvi masovno proizvedeni električni automobil tvrtke Ford u Europi, Focus Electric. Međutim, samo u malom broju.

290082175 | Author: Profimedia Profimedia

U lipnju 2022. godine, uprava Forda odlučila je prekinuti proizvodnju modela Focus u Saarlandu, navodeći kao jedan od razloga pad potražnje za kompaktnim automobilima. Naknadna potraga za investitorima koji bi preuzeli i sačuvali Fordovu tvornicu nije uspjela. Od tadašnjih 4600 zaposlenika, u tvornici u Saarlouisu radilo je samo 2700. Do 2032. godine zadržat će se samo 1000 zaposlenika - oni će proizvoditi komponente i rezervne dijelove za Ford u Europi.

Dok je tvornica u Saarlouisu uglavnom povijest, još jedna tradicionalna Fordova lokacija u Njemačkoj, Köln, suočava se s velikim problemima. Tek u rujnu, proizvođač automobila najavio je da će smanjiti proizvodnju svojih električnih modela Explorer i Capri s dvije smjene na jednu počevši od sljedeće godine – što će rezultirati ukidanjem do 1000 dodatnih radnih mjesta u proizvodnji i srodnim područjima. Prema postojećem planu restrukturiranja, do 2027. godine u Kölnu je već bilo predviđeno ukidanje 2900 radnih mjesta. Smanjenje smjena koje počinje u siječnju stoga je dodatni udarac.

290082167 | Author: Profimedia Profimedia

Prema riječima stručnjaka iz industrije, tvornica u Kölnu također pati od kolateralne štete pogrešne strategije modela. Dugo je vremena Fiesta bila glavni proizvod tvornice u Kölnu, gdje Ford proizvodi automobile od 1930. No, kao i drugi proizvođači automobila, Ford je nedavno preusmjerio svoj fokus na električne modele. Umjesto pristupačne Fieste, s proizvodne trake u Kölnu sada silaze potpuno električni SUV-ovi – po cijeni od 40.000 eura naviše.

Ali ne prodaju se dobro. U Njemačkoj je Ford prodao nešto više od 6900 električnih automobila u prvih šest mjeseci ove godine, prema industrijskom portalu " Best-Selling Cars ", pozivajući se na podatke Savezne uprave za motorni promet. To je bilo dovoljno samo za tržišni udio od 2,8 posto i deseto mjesto u segmentu električnih vozila. Ford je nedavno morao priznati da je potražnja za električnim automobilima u Europi " značajno ispod očekivanja ". Ali nije samo u Europi tako - tvrtka i dalje gubi mnogo novca u svom poslovanju s električnim automobilima diljem svijeta. U prošlom tromjesečju, odjel je zabilježio gubitak od 1,4 milijarde dolara. Nasuprot tome, posao s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem cvjeta: Ford je nedavno u ovom segmentu zaradio 1,5 milijardi dolara. Posebno u SAD-u, terenski pickupovi F-serije, koji su jednako snažni koliko i žedni goriva, prodajni su hit.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.