Ekonomix
650 prikaza

Ozareni Tomašević pozirao s tramvajem koji samo što ne leti: Puni mobitele i broji putnike

1/3
Grad Zagreb
Tramvaj je dužine 20.8 metara, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je video nadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina

Tomislav Tomašević pozirao je danas s novim zagrebačkim tramvajem. Zlobnici bi rekli - Milan Bandić u svoje vrijeme nipošto ne bi propustio priliku, on bi taj tramvaj i vozio! ZET je inače još od Bandićeva doba vječni gubitaš. 

- Ponosan sam što na trešnjevačku remizu stiže prvi potpuno novi niskopodni tramvaj nakon 15 dugih godina! Kontinuirano radimo na unapređenju javnog prijevoza. Nakon proširenja tramvajske mreže i objave nabave 60 niskopodnih autobusa, novi tramvaj još je jedan korak prema boljoj, kvalitetnijoj i sigurnijoj mobilnosti u Zagrebu. Uskoro će gradom prometovati isključivo moderni niskopodni tramvaji, čime se Zagreb svrstava uz bok europskim metropolama - rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević. 

 | Author: Grad Zagreb Grad Zagreb

Kako navodi, tramvaj je dužine 20.8 metara, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je video nadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina. Novost je i njegova inovativna tehnologija koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu.

- Podsjećam da smo nakon više od 20 godina pokrenuli izgradnju novih tramvajskih pruga u Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici, revitalizaciju uspinjače, a završena je i rekonstrukcija okretišta Mihaljevac, čime je napravljen veliki iskorak u ulaganju u prometnu infrastrukturu - rekao je Tomašević. 

Prošle godine starijima od 65 godina omogućeno je pravo na besplatan javni prijevoz, a svim Zagrepčanima korištenje žičare Sljeme bez naknade. Od proljeća će i mlađi od 18 godina moći koristiti javni prijevoz bez troškova, a proširit će se i obuhvat povlastica za osobe s invaliditetom.

 | Author: Željko Lukunić/PIXSELL Željko Lukunić/PIXSELL

Zagrebački električni tramvaj odnosno ZET godinama je, rekosmo veliki gubitaš. Godišnji prihodi im se kreću u rangu od 200-tinjak milijuna eura i nije dio ZG holdinga nego zasebna tvrtka u vlasništvu grada. I baš ga to spašava.

U prvih šest mjeseci 2024. godine ZET je ostvario ukupne prihode u iznosu od 102,78 milijuna eura i ukupne rashode u iznosu od 102,57 milijuna eura. No većina prihoda za prvi dio 2024. - 66,38 posto, odnosno 68,2 milijuna eura, stigla je od subvencija Grada, što je za 8,5 milijuna eura (14,2 posto) više nego u istom razdoblju godinu dana ranije, pisao je Tportal.  

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.