Hrvatska bi dogodine mogla dobiti novu aviokompaniju, pod imenom Smile Air. Iako je istoimena tvrtka za pružanje usluga u zračnom prometu registrirana u Zagrebu još u ljeto 2017., njezin direktor i suvlasnik, Nino Borić, koji više od 30 godina radi u zrakoplovstvu, ne žuri već oprezno postavlja projekt.
"Najradije bismo krenuli s poslom već krajem ove godine, no teško da ćemo u tome uspjeti, jer moramo na tržištu naći odgovarajuće avione, a trenutno su im cijene dosta visoke. Nismo pod presingom da projekt moramo realizirati ove ili naredne godine, nego slažemo dugoročno održivu priču u kojoj ne smije biti greške. Osim toga, neko vrijeme se mora čekati i dozvola za let, tako da bismo i s početkom 2020. bili zadovoljni. Ljudi nam se sami javljaju i okupili smo dobru ekipu", rekao nam je Borić.
Dodaje kako u svom radu slijedi filozofiju Richarda Bransona, vlasnika Virgin Atlantica, koji, kako kaže, zna da dobar odnos prema djelatnicima znači i zadovoljnog putnika. Borić je vlasnik kompanije Avio Nova sa sjedištem u Floridi, a godinama je bio na visokim pozicijama u operativi raznih avio kompanija. Drugi suvlasnik tvrtke Smile Air je Bernard Lukač, pilot s 30 godišnjim stažem i bivši instruktor u Croatia Airlinesu, a posljednjih osam godina inspektor u Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (CCAA).
Treći član ekipe je Krunoslav Đumlija, pilot s 15 godišnjim iskustvom i bivši inspektor u CCAA. Na pitanje koliki je kapital potreban za pokretanje ovog biznisa, Borić kaže bi se krenulo s dva zrakoplova u operativnom najmu, a za to treba između 3-5 milijuna dolara. Plan je početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190, kapaciteta 100 putnika, idealnima za cjelogodišnje operiranje. Kasnije bi nabavili Airbus A321, koje bi koristili za sezonske letove.
U dugoročnom planu imaju nabavu i Airbusa A330, a plan je flota od pet zrakoplova u prve tri godine.
Kako se navodi na kompanijskoj web stranici, Smile Air će se baviti ACMI i wet lease businessom, redovnim charterima i leisure linijama, te ad hoc charterima. Imat će letove prema Europi, Bliskom Istoku, Africi i Islandu. Nudit će i iznajmljivanje svojih posada drugim kompanijama, a moguća je i kombinacija, tzv. dump lease, u kojoj se iznajmljuje posada, avion, održavanje i osiguranje.
Vlasnici namjeravaju aplicirati za novac koji turističke zajednice daju za udruženo oglašavanje u zračnom prometu i već imaju inicijalnu podršku HTZ-a. "Pokušavamo s hotelijerima i turoperatorima dogovoriti punjenje aviona, ali i produljenje sezone, jer bi neke od planiranih linija bile cjelogodišnje. Rado bih imao hotelijere kao suosnivače kompanije, s nekima smo već pregovarali, no dio njih otvoreno kaže da, suprotno proklamiranoj strategiji 'turizam 365', ne namjeravaju raditi između 1. listopada i 1. svibnja", kaže Borić.
(Poslovni dnevnik)