Ekonomix
57369 prikaza

Stižu loše vijesti za ljubitelje Snickersa, Twixa, KitKata...

Čokoladica Snickersa u omotu
Screenshot/Twitter
Pod pritiskom zdravstvenih organizacija, proizvođači popularnih čokoladica najavljuju velike promjene

Proizvođači čokoladica planiraju smanjiti veličine nekih od najpoznatijih čokoladica kako bi udovoljili novim mjerama za smanjenje unosa šećera u prehrani.

Mars, Nestle i drugi žele smanjiti čokoladice kao što je to KitKat, Snickers ili Twix kako bi smanjili količinu šećera u čokoladicama prema uputama engleskog zavoda za javno zdravstvo (Public Health England, PHE). Proizvođači gaziranih pića i žitarica, također iznimno bogatih šećerom, relativno lako mogu smanjiti količinu šećera i dodati umjetne zaslađivače. Proizvođači čokoladica kažu da oni ne mogu tako lako mijenjati količinu šećera zato što bi to promijenilo oksu njihovih proizvoda, a neki kažu da bi tolike količine umjetnih zaslađivača moglo imati i laksativni učinak.

Nakon sastanka sa zdravstvenim djelatnicima, prenosi britanski Independent, proizvođači su pristali smanjiti veličinu čokoladica kako ne bi bili javno imenovani u izvješću o javnom zdravstvu koje će britanske vlasti uskoro objaviti.

Ilustracija sipanja šećera | Author: Pixabay Pixabay

Potrošače vjerojatno najviše zanima hoće li proizvođači sniziti cijene, ali navodno još nisu odlučili hoće li smanjenje čokoladica dovesti i do smanjenja cijena. PHE će objaviti koliko proizvođači moraju smanjiti čokoladice, a najviše utjecaja će imati prosječna količina šećera na 100 grama nekon proizvoda. 

Prošlog ljeta je po prvi put najavljeno da će javno zdravstvo tjerati kompanije na smanjenje šećera, a borci protiv pretilosti oštro su kritizirali najava borbe protiv šećera. Aktivisti su mjere vlasti nazvali jadnima i rekli da nisu dovoljno ambiciozne. Količinu šećera u hrani treba prepoloviti, a masti treba smanjiti za 20%.

Action on Sugar, aktivistička udruga, izjavila je da vlasti ignoriraju puno veći problem, problem oglašavanja hrane. "Troše milijarde funti na oglašavanje nezdravih proizvoda djeci, a vlasti kažu samo da će provesti savjetovanje", rekli su iz udruge.

Njihov predsjednik Graham MacGregor, rekao je da jednostavno ne postoji bilo kakve opravdanje reklamiranja nezdrave hrane maloj djeci. Istovremeno, iz Engleske dolaze zabrinjavajuće brojke o pretiloj djeci. Više od petine engleske djece pretilo je prije nego uđu u osnovnu školu, a do završetka osnovne škole, trećina će postati pretila.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.