Ekonomix
33471 prikaza

Tajna jeftinih letova - zašto ih tako malo plaćamo

Ryanair kažnjava stjuardese ako ne prodaju dovoljno parfema
Ryanair's corporate web
Ryanair je postao najprofitabilnija zračna kompanija u Europi zahvaljujući, između ostalog i naplati dodatne prtljage

Ne vjerujte ponudi koja zvuči pre dobro da bi bila istinita, upozoravaju nas posebno danas kada smo sa svih strana bombardirani nizom proizvoda i usluga s prihvatljivim cijena, akcijama, popustima i sniženjima. Takav je slučaj i kod niskotarifnih zrakoplovnih kompanija. 

Među njima najveći i najpoznatiji je Ryanair koji s 362 linije leti u 22 države. Veliki razvoj kompanije uslijedio je nakon deregulacije zrakoplovnog prometa u Europi 1997. Slavu je ova irska kompanija na svojim počecima stekla kada je karte ponudila po cijeni od samo jednog centa, a iako karte po tim cijenama više ne prodaju, na nizu njihovih relacija moći ćete letjeti za samo 10 eura. A cijene se i dalje spuštaju, piše The Economist. 

Nedavno su izdali posebno upozorenje kako je na europskom tržištu sve veći broj kompanija koje konstantno spuštaju svoje cijene, čak i više od očekivanog. Ovaj se prijevoznik unatoč oštrijoj konkurenciji nada kako će u ovoj godini ostvariti profit oko 1,1 milijardi eura.

Ryanair Nije loše Life Ryanair uvodi promjenu koja se mnogima neće svidjeti

Zapravo se postavlja pitanje kako takve kompanije ostvaruju svoj profit s obzirom na niske cijene prijevoza koje nude. Primjera tako pristupačnih cijena ima niz, pa se tako može po cijeni od 99 dolara preko Norwegiana, jednog od konkurenata Ryanaira, otputovati iz Oaklanda u Kaliforniji u London.

Često su cijene niže od putničke pristojbe, tako da zračni prijevoznik učinkovito subvencionira svakog putnika. Umjesto zarađivanja od cijena karata, Ryanair je postao najprofitabilnija zračna kompanija u Europi zahvaljujući, između ostalog i naplati dodatne prtljage i prioritetnog ukrcavanja, za što imaju sve više zahtjeva. Na popularnijim letovima osigurava im to prodaja karata unaprijed, umjesto onih skupljih ako se kupuje u posljednji trenutak. Tako se njihov manjak može nadomjestiti. 

Njihovu poslovnu strategiju prihvatila je i konkurencija. Tako je dio njihovog standardnog poslovanja postala praksa smanjivanja cijena a naplaćivanja svakog dodatka. Jedna od takvih kompanija je i mađarski Wizz koji je ovaj model odveo u ekstrem, pa tako sada puno više zarađuju od prodaje dodataka nego od prodaje karata. Njihov uspjeh potaknuo je i Ryanair da kopira ovu strategiju, i provodi naplatu dodatne prtljage.

Avioni u zračnoj luci Posao budućnosti Ekonomix Biznis revolucija: Avio-karte bit će besplatne, a zarada veća

Naravno postoje i limiti ovakve strategije, poslovnog modela. Na putovanjima dugih ruta, aviokompanije koje se bave ovakvim jeftinim modelima prodaje mogu se truditi da prodaju npr. dovoljno limenki Coca Cole i bescarinskog parfema kako bi nadoknadili izgubljeni novac s obzirom na jeftinije cijene.

S financijskim problemima suočen je Norwegian, a pokazalo se kako taj model nije toliko uspješan u siromašnijim zemljama, čiji stanovnici koriste upravo jeftinije letove kako bi izbjegli plaćanje bilo kakvog dodatnog troška, pa time i dodatnih cijena. Zbog toga i kratkotrajni letovi u npr. Indiji gube novac. No u zemljama u razvoju ovaj model ima svojih potencijala i daleko je od iscrpljivanja. Možemo očekivati da će cijene postati još jeftinije, a da će upravo ti dodaci postati puno skuplji.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • makan1210tahi 19:15 06.Srpanj 2019.

    i šta ste objasnili ,ništa, članak bi trebao sadržavati: cjenu sata leta aviona u kojoj je uključen trošak goriva, održavanja, plače posade i trošak rada firme, ,,aerodromske takse-landing, standing, handling, cjena korištenja usluga kontrole leta, i onda sve to pretvoriti ... prikaži još!i u cjenu po putniku pri nekoj popunjenosti, a ne da pišete o limenci kokakole

  • toni_cobra 08:46 26.Siječanj 2019.

    "cijene postati još jeftinije" Mozda ce cijene cuvati malu djecu?