Književnost i kultura
156 prikaza

Budućnost Festivala svjetskog kazališta posve je neizvjesna

Igor Kralj/PIXSELL
Ne postoji kontinuirani interes međunarodne promocije hrvatskog teatra te me više ni ne čudi pitanje o tome može li se išta o našem suvremenom kazalištu izvan naših granica uopće saznati

Ovoga ljeta jedna me poznanica u Avignonu pitala - gdje se može saznati više o vašoj umjetnosti, napose suvremenoj? I dok sam pokušala odgovoriti i pri tome se ne osramotiti, sama sam se zapitala kako se zapravo danas, izvan naših granica, može imati uvid u recentnu hrvatsku umjetnost? Nekim pukim slučajem, kroz privatne kanale, istražujući web stranice, raspitujući se uokolo ili kontaktirajući poznanike... - bili bi neki od odgovora ili točnije neke od isprika. Jer hrvatska se suvremena umjetnost ne izlaže često u svjetskim muzejima, barem ne u onim prestižnim i za inozemne prilike dostatno relevantnim, naša kazališta više ne gostuju na velikim europskim festivalima i u kazališnim kućama, glazbeni umjetnici nižu svoje solističke uspjehe u inozemstvu ili već godinama tamo žive i nastupaju, naši filmovi sve rjeđe oduševljavaju publiku na festivalima takozvane prve kategorije. Je li hrvatska suvremena umjetnost doista tako neatraktivna da je rijetko netko od svjetskih izbornika zamjećuje ili, bez obzira na to što živimo u vremenu kad nam se sve čini dostupnim, naša je umjetnost još relativno nepoznata, a time i neprepoznata u svjetskom, nažalost i u europskom kontekstu?

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.