Renomirani i nagrađivani splitski slikar i grafičar svjetskoga glasa Matko Trebotić otvorio je u Splitu izložbu "Redukcija znaka", kojom šalje apel za širenje kulture po cijelom gradu. Naime, riječ je o dvije izložbe, otvorene na dvije lokacije - u Studiju 2 i u Staroj gradskoj vijećnici, kaže Trebotić, koje konceptualno povezuju periferiju Splita s njegovim centrom.
Drugim riječima, umjetnik je najnovijim projektom Splićanima uputio poruku o iznimnoj važnosti širenja kulturnih događaja i kulture po cijelom gradu.
Izložbu je inicirao Studio 2, "galerija na kraju grada", u Sućidaru, poznata po priređivanju izložbi mladih i progresivnih slikara. Upravo je Studio 2 pozvao Trebotića da izlaže kod njih, ističući da on svojim likovnim izričajem itekako spada u progresivne umjetnike. Zatim se rodila ideja o povezivanju te avangardne galerije sa službenim prostorom Stare gradske vijećnice kako bi se istaknula važnost širenja kulture po cijelom Splitu. No realizacija se oduljila jer se Stara gradska vijećnica dva puta renovirala.
Slikar dalmatinskih pejzaža, ali i erotskih grafika i inovativnih instalacija te scenografija, predstavio je na ovoj izložbi tridesetak radova na platnu, uglavnom većih formata, koji su nastali tijekom zadnje dvije godine. Na tim radovima je naslikao, kako nam je rekao, duhovni portret Dalmacije. Poznato je da Trebotić odavno bježi od figuracije, premda se na njegovim radovima naziru motivi starohrvatskih crkvica i slova glagoljice, ali u ovom najnovijem ciklusu zanimalo ga je, ističe, likovno istraživanje i boje, uglavnom bijele i plave. "Na mojim najnovijim radovima nema više narativa, to je sad čista kompozicija, simfonija glazbe. Te moje slike u suglasju su s glazbom. Samo platno i boje. Nema znakova", kaže Trebotić.
Zidovi Studija 2 su posebno za ovu priliku obojeni tamnoplavom bojom, a kustos Željko Marcijuš je zapisao da je Trebotić sublimiranom metaforom slike i slikarstva povezao i uputio na kontraste između reprezentativnog lica centra grada i drugoga grada: periferije i predgrađa Splita, što je ostvario bijelom svjetlosti, krajem i početkom svega.
Trebotić se školovao na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu i na legendarnoj Visokoj školi za oblikovanje u Essenu kod profesora Hermana Shardta Essenu, a međunarodnu reputaciju stekao je još u sedamdesetima, kad je izlagao širom svijeta, od Čilea i New Yorka do Južne Koreje. Njegova djela nalaze se u prestižnim muzejima i privatnim zbirkama. Također je početkom devedesetih bio jedan od osnivača Zelene akcije u Splitu. "Jadranski poliptih" naziv je projekta u kojem je oslikao svečane zastore za kazališta u Dubrovniku, Rijeci, Splitu i Šibeniku. Osnovao je Zakladu Matka Trebotića, a planira u Milni na Braču izgraditi svoj muzej. "Zemlju imam, a moj sin arhitekt već je napravio i projekt", otkrio nam Trebotić i zaključio kako bi to bila zahvala njegovu rodnome mjestu.
Trebotić je naglasio da se Studio 2 nalazi u Sućidaru, gdje vlada građevinski kaos i vjerojatno svaka druga zgrada nema građevinsku dozvolu. Unatoč tome, u toj maloj, ali agilnoj galeriji nastaju progresivne izložbe što potvrđuje da i u takvom bezličnom krajoliku može funkcionirati kultura. "Split ne postoji samo na elitnim Bačvicama, Firulama ili Mejama", naglasio je Trebotić te se zapitao zašto i u ostalim dijelovima grada, odnosno periferije, recimo, na Pujankama, ne bi postojala komorna kazališna scena, koja bi svojim predstavama okupljala lokalnu zajednicu. "Zato je izložba 'Redukcija znaka' koncipirana tako da spoji grad i naglasi vezu između centra i periferije grada što bi obogatilo Split te da potakne odgovorne da shvate da Split nisu samo Pjaca, Peristil i Riva", zaključio je vizualni umjetnik Matko Trebotić.