Književnost i kultura
207 prikaza

U povijesno zanimljivim vremenima ne nastaju velika umjetnička djela

Dave Bedrosian/DPA/PIXSELL
Zadovoljavamo se brzim rješenjima, potrošnim umjetničkim djelima, zavodljivim kratkotrajnim efektima te filmovima i predstavama koji nas ponekad zabave i tako rijetko zamisle nad onim o čemu govore...

Michael Haneke je slavni austrijski filmski redatelj i scenarist njemačkoga podrijetla rođen 1942. s bečkim diplomama filozofije, psihologije i dramske umjetnosti. Navode kako je već u svojim prvim filmovima iskazao temeljne tematske stilske sklonosti koje će slijediti tijekom cijele karijere, ali su već tad bili očiti njegovi literarni uzori, Bertolt Brecht, Thomas Bernhard i Peter Handke, te “usmjerenost na motive malograđanskoga licemjerja i naizgled nemotiviranoga nasilja, sklonost metafilmskim elementima, formalno precizan stil režije i otklon od konvencionalnih dramaturških obrazaca kojima iznevjerava očekivanja gledatelja”. Gledala sam nedavno, prvi put, i to sasvim slučajno, njegov film iz 2001. godine “Pijanisticu” i bila iznova fascinirana snagom njegova redateljskog rukopisa.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.