Novinar i teoretičar Richard Florida opisuje Nashville kao Silicijsku dolinu glazbene industrije. Iako se nama iz ove udaljene perspektive tvrdnja čini pretjeranom, ipak se glavni grad Tennesseeja razvija brže i jače od meka poput New Yorka, Los Angelesa i Londona. Korporacije ulijevaju goleme količine novca, koncerti su mahom rasprodani, a brojevi pregleda na YouTubeu vrtoglavo se vrte. Tamo je počela Taylor Swift, preselio se Jack White, a tu su i novije country zvijezde - Carrie Underwood, Gabby Barrett, Maddie & Tae, Chris Jason, Blake Shelton, koji će čak i suprugu Gwen Stefani fino uklopiti u stereotip. Prepoznavanje duha vremena i koketiranje s različitim žanrovima od popa, rocka do trapa dodatno je učvrstilo poziciju industrije kao nemilosrdne kasice prasice, koja se neće olako odricati svojih projekata pa će se sve u tim mutnim vodama činiti kao samovolja fanova, a ne promišljena računica. Jedan od većih nadolazećih zvijezda je i autodestruktivni desperado, Morgan Wallen.
Sin propovjednika iz Sneedvillea u majici bez rukava, s jeans prslukom i fudbalerkom od početaka u “Voiceu” (2014.), uhićenja, problema s alkoholom i bivšom zaručnicom, pipkanja sa studenticama sveučilišta u Alabami, na 2021. itekako može gledati sa samodopadnim osmijehom. Dvostruki album “Dangerous” potpisuje s Republic Records bez da mora skretati u pop vode te se čitavu godinu iz tjedna u tjedan nalazi u najprodavanijih deset albuma na Billboardovih 200 svih žanrova. Komercijalno najuspješniji album s više od tri milijuna prodanih primjeraka prestigao je Adele, Oliviju Rodrigo i Drakea. No da je sve moglo biti drukčije svjedoči bijes koji je na sebe navukao nakon snimljenog incidenta s rasizmom, koji je kasnije potpirivao otvoreno zezancijom na Bidenov račun tijekom koncerata. Stoga umjesto turneja te 2020. počinje šutnja, prividno se ugovori raskidaju, debitantski album “If I Know Me” (2018.) ostaje u niši countryja i ne pušta se na radijskim postajama, a Wallen snima pandemijski album s trideset pjesama u trajanju od gotovo dva sata.
Dok se prašina slijegala, obožavatelji, ali i sam Wallen učinili su svoje. Previše nezainteresiran, ispriku šiba na Instagram. Singl “7 Summers” promovira na TikToku, a to mu donosi tek nevjerojatnu popularnost i ulazak na Billboardovih 10, iznimno rijetko postignuće za žanr. Koketira sa svim country stereotipima alkohola i romantike, kamionima, ribarenjem, lijepim djevojkama, gradićima, jeftinim pivom i domaćom rakijom. No ono što s producentima radi donekle drukčije jest da žanrovski isprepliće rock, hip-hop i trap beat, najizraženiji u iznimnoj baladi “Wasted on You”, koja utišava njegovu rašpu te dokazuje kako je pripovjedni moment ono što countryju godinama jamči silnu popularnost - ranjivost, prijemčivost i prepoznavanje slušatelja. A ta ranjivost i grešnost kod Wallena zbilja i jest autentična. Najstrastveniji je kad govori o automobilima. Velike geste, politički komentari i tražene sastavljene isprike u njegovo se skitanje, pogreške i opijanje teško mogu uklopiti. U rijetkom intervjuu nakon otkazivanja koji je dao svom suradniku i prijatelju Ernestu uglavnom će sa sjetom pričati o srednjoj školi, a o svemu ostalom, imalo ozbiljnijem, pa nije o tome previše razmišljao.
”Dangerous” je zbog ponavljanja motiva i iscrpljenih melodija teško slušati u komadu, iako dopušta slušatelju da sam probire najveće hitove. Tako su tu za slomljena srca “Neon Eyes”, dobar obrat u “More Than My Hometown” kad zapjeva: “But, baby, this might be the last time I get to lay you down; ‘Cause I can’t love you more than my hometown”, fina autoironična zezancija u “Country A$$ Shit”, kad se prije refrena s odjecima Kida Rocka čuje: “I don’t wanna go to work; I don’t wanna see my ex-girl” i ispovjedna “Livin’ The Dream”. Album se otvara i zatvara u potpunom zenu sa “Sand In My Boots”, gdje flert na plaži završi u sjeti i momačka karantenska himna “Quttin’ Time”. Da ima mjesta za sve, i klasik poput “Flower Shops” s Ernestom, koji je razbjesnio na Grand Old Opryju Jasona Isbella, ali i mnoge druge, tu je i duet s Lil Durkom “Broadway Girls”, koji će spojiti rap i country. Recept Lil Nas X-a za svijetlu budućnost. Dok od Wallena mnogi mediji u kojima predvidivo prednjači New York Times traže još isprika, još doniranih milijuna (iako ih sam pjevač izbjegava iskeširati pa je tu izdavačka kuća da poravna račune), još govora, još vidljive promjene i pokajanja za kojom je Amerika luda, on u veljači kreće na turneju.
Punit će arene u 46 gradova - Nashvilleu, Atlanti, Alabami, New Hampshireu, ali i u New Yorku te Los Angelesu. Otkazivanje i medijska bura u tehno eri s vremenom će izgubiti. Uostalom, tko još pamti problemčiće Eminema, Posta Malonea ili Justina Biebera? Glazbena Silicijska dolina od ekscesnog mladića koji kao da je ispao iz FIFA-ina albuma ‘94. napravit će ono u čemu je najbolja, ako treba i Gartha Brooksa. Para vrti gdje burgija neće.