Kanye West upoznao je Isusa na debitantskom albumu “The College Dropout” (Roc-A-Fella Records i Def Jam Recordings, 2004) kad je u “Jesus Walks” repao: “To the hustlers, killers, murderers, drug dealers, even the scrippers; To the victims of welfare for we living in hell here, hell yeah” pritom autoironično priznajući vlastitu poziciju: “Well momma I know I act a fool.” Od tih furioznih, na brzinu sklepanih mudrolija na početcima, sedamnaest godina poslije Kanye je izvrtio puni krug. Povremeni kritičar kapitalizma postao je njegov blještavi propovjednik. Vjerni sljedbenik ekonomije pozornosti uspio je zadnjih godina unovčiti gotovo sve – psihičku bolest, povredu, gubitke i očitu krizu. Utjeha u vjeri, na tragu vibracija Ane Bučević na skupim jahtama, optočena je zlatom i čarapama Louis Vuitton. Čak i rekonstruirana kuća u kojoj je odrastao na jednom od stadionskih predstavljanja zadnjeg albuma naslovljenog po imenu njegove majke, “Donda” (GOOD Music i Def Jam Recordings, 2021) djeluje pompozno stilizirano, pogotovo kad mu slijeva i desna sjede grešnici DaBaby i Marilyn Manson. Multimedijska sapunica ubila je pop-zvijezdu. Suludosti koje prate agresivnu samoživost i egoizam reperskih zvijezda i dalje izlaze iz Warholova šešira te vremena kad je, primjerice John Lennon iz kreveta u Hiltonu s Yoko Ono molio za prestanak rata. “Donda” tu nije nikakva iznimka. Natrpana s dvadeset sedam singlova u trajanju gotovo dva sata odaje glazbenika u krizi za kojeg je teško imati empatije kad je jedino bitno i dalje iskustvo bivanja upravo Kanyeom. Egocentrične suze prevladavale su albumom “808s & Heartbreak” (2008), nastalog nakon gubitka majke, no u “Dondi” su dobile novi, luđi zaokret. “Donda Chant” bez ikakve emocionalnosti zaziva majku, dok se nakićena “Jail” poigrava s težinom samačkog života pritom ne ostajući imuna na Timeovu ekonomiju reseta. Kada u “Jail, Pt. 2” Manson pjevuši: “Guess, who’s going to jail tonight”, možemo se samo grohotom nasmijati. Gospel manija prevladava većinom albuma, ali nedovoljno da bi poslužila za soundtrack remakea “Redovnice nastupaju”. Pozerska religioznost u “Pure Souls” sa stihom “Father, I’m your exclusively “ djeluje poput predstavljanja novog iPhonea.
622
prikaza
Kanye West - Multimedijska sapunica ubila je pop zvijezdu
1/4
Povremeni kritičar kapitalizma postao je njegov blještavi propovjednik. Vjerni sljedbenik ekonomije pozornosti uspio je zadnjih godina unovčiti gotovo sve – psihičku bolest, povredu, gubitke i očitu krizu
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka