U hip-hopu sve je stvar konteksta, ali i melodrame. Kad je Nas s ‘’Illmaticom’’ (Columbia, 1994.) donio tzv. brutalnu liričnost na scenu. Ne samo da se u kartu, uz dominaciju zapadnog Death Rowa, ucrtala Istočna obala, nego se napokon izlizao kožni sjaj Vanilla Icea i MC Hammera. Ujedno, Nas je postao protagonist i antagonist vlastita uspjeha. Za neke opsjednut prošlosti i vlastitom ulogom dežurnog moralizatora, za druge kralj cringea s obzirom na povijest nedokazanog obiteljskog nasilja, koji eto tijekom gotovo trideset godina karijere uporno u žanru koji ne trpi iskustvo uspijeva opstati balansirajući između sirovosti, komercijale i nostalgije. Odrasta u eri prije dolaska na mjesto gradonačelnika ambicioznog državnog tužitelja Rudyja Giulianija. Grad je prljav, pun štakora, nasilan i opasan. Stanuje u propalom planskom naselju Queensbridge u skučenoj i zagušljivoj atmosferi te se beatovima bori s vlastitim strahovima i demonima.
456
prikaza
Nas: Lekcija devedesetih, dobar povratak na kauč i chill
1/3
Nije imun ni na učestalu žanrovsku mizoginiju. A opet paradoksalno opovrgava izlizanu hip-hop mantru da je nemoguće biti muzički i tematski konzistentan
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Nas rule