Life
207 prikaza

Ne čudi što je George RR Martin oduševljen s Robin Hobb

1/4
Harmonia Amanda/CC BY-SA 3.0
Robin Hobb piše dovoljno vješto i s toliko duha da, inicijalnom mraku unatoč, priča ne gubi na životnosti

Ideja o postupnom preuzimanju ljudskog postojanja agensom magičnog nije, u okvirima fantastične literature, nova niti revolucionarna. Temelje joj je stvaranjem Prstena mišljenog da ljudima učini dobro, no čije moći postupno preuzimaju njegova vlasnika pretvarajući ga u častohlepnog zlikovca, ali krotkog podanika zlosretne čarolije, postavio još Tolkien, a elemente magijskog kao sputavajućeg i preuzimajućeg koristili su nakon njega mnogi, vještiji, kao i manje spretni, stvaratelji unutar granica žanra. No trebalo je pričekati 1995. i začetak šesnaestodijelne sage o “Kraljevstvu Elderlinga” da se netko od autora dosjeti folklorističku praksu podjele kulture na “visoku” (plemenitašku) i “nisku” (narodnu) precrtati unutar dimenzija “magijskog”, a razdjelnicu među njima iskoristiti kao pukotinu razdora.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.