Spomenik kipara Dalibora Stošića i arhitekta Krešimira Rogine, posvećen stradalim Židovima u holokaustu, u dijelu stručne umjetničke javnosti izazvao je sumnju da se radi o plagijatu poznate instalacije pokojnog talijanskog umjetnika Fabija Maurija “Il Muro Occidentale o del Pianto” (Zapadni zid ili zid plača), koji je izložen na 45. Biennalu u Veneciji 1993. godine. Kritičari Stošićevu djelu osporavaju originalnost, smatrajući da su od Maurija preuzeti ideja - zid složen od kofera, te koncept i realizacija. Također upozoravaju na problematičan naziv “Prisutna odsutnost”. Naime, tako se zvala i velika retrospektivna izložba Aleksandra Srneca, jednog od najvažnijih hrvatskih poslijeratnih umjetnika, koja je održana prije deset godina u MSU. Taj slučaj ponovno je aktualizirao problem plagiranja umjetničkih djela i izazvao pitanja o tome je li plagijat besramna krivotvorina ili nedužna posudba ideje, ali i pitanje ima li smisla postavljati spomenik stradalim Židovima u Hrvatskoj bez spominjanja NDH?
22071
prikaza
Bogata povijest Hrvatskih plagijata i krivotvorina
1/7
Povodom slučaja spomenika žrtvama holokausta u Zagrebu vodimo vas kroz povijest domaćih umjetničkih muljaža ili, jednostavno, neskrivenih krađa u funkciji bildanja vlastitog ega i novčanika
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
hdzenjare