Braća Kouachi nisu mogla biti više u krivu kad su uzviknula: “Ubili smo Charlie Hebdo”. Tri mjeseca nakon bezumna ubojstva 11 novinara, urednika, karikaturista, gostiju i zaštitara, pariški satirični tjednik ne samo da nije umro nego je preživio i zarađuje ozbiljan novac.
Prije krvavog pohoda braće Kouachi 7. siječnja, Charlie Hebdo prodavao se u 30.000 primjeraka i bio je stalno opterećen dugovima. Danas? Danas je to jedan od najuspješnijih medijskih proizvoda u Francuskoj.
Svaki tjedan više pretplatnika
Prvi broj nakon terorističkog napada prodao se u sedam milijuna primjeraka, a svaki tjedan povećavao se i broj pretplatnika. Trenutačno ih je više od 200.000. Tri mjeseca nakon masakra Charlie Hebdo je zaradio čak 30 milijuna eura.
Osim seksa, odlično se prodaje i ljudska patnja. Nije ipak sve samo med i mlijeko. S novcem su došli i problemi. Preživjeli članovi redakcije kažu da novostečeno bogatstvo više prijeti opstanku lista nego meci ispaljeni iz oružja braće Kouachi.
Petnaestero preživjelih napisalo je članak u Le Mondeu u kojem upozoravaju da Charlie Hebdo, svjetski simbol otpora protiv netolerancije, gubi svoj identitet u “otrovu milijuna”. Svađa između “disidenata”, te vodstva lista sve je žešća.
Zanima ih novac, a ne tjednik
"Magazin je postao primamljiv plijen za financijaše i odvjetnike", pišu “disidenti” u Le Mondeu.
Vlasnik 40 posto dionica je karikaturist-urednik Laurent Sourisseau, koji se još oporavlja od zadobivenih rana, dok je još 40 posto dionica bilo u vlasništvu ubijenog urednika Stephanea Charbonniera.
Bez njih današnje vodstvo, upozoravaju “disidenti”, loše upravlja novcem, koji bi se mogao iskoristiti za preživljavanje tjednika još 30 godina, a ne da se napune nečiji džepovi.
"‘Disidenti’ se žale jer ih zanima kontrola novca, a ne boljitak tjednika",rekao je glasnogovornik lista. Nažalost, gdje god je novac, tu su i problemi...