Pakistanski borbeni zrakoplov kineske proizvodnje srušio je najmanje dva indijska vojna aviona u srijedu, izjavila su za Reuters dvojica američkih dužnosnika, što predstavlja važnu prekretnicu za napredni kineski borbeni avion. Kako je Express pisao, u srijedu navečer dogodio se najveći zračni okršaj u modernoj povijesti. U Washingtonu se pomno prati izvedba vodećeg kineskog borbenog aviona protiv zapadnih letjelica, kako bi se stekao uvid o tome kako bi Peking mogao proći u bilo kojem sukobu vezanom uz Tajvan ili šire područje Indo-Pacifika. Jedan američki dužnosnik, koji je govorio pod uvjetom anonimnosti, izjavio je da postoji visok stupanj povjerenja da je Pakistan koristio kineski borbeni zrakoplov J-10 za lansiranje raketa zrak-zrak protiv indijskih borbenih zrakoplova – srušivši najmanje dva. Drugi dužnosnik rekao je da je barem jedan indijski zrakoplov koji je oboren bio francuski borbeni avion Rafale.
U travnju 2015., indijski premijer Narendra Modi najavio je nabavu 36 potpuno opremljenih Rafalea zbog "kritične operativne nužnosti". U srpnju 2015., ministar obrane Manohar Parrikar obavijestio je Rajya Sabha, gornji dom indijskog parlamenta, da je natječaj za 126 zrakoplova povučen i da su započeli pregovori za 36 zrakoplova. U siječnju 2016., Indija i Francuska potpisale su memorandum o razumijevanju (MoU) za nabavu 36 zrakoplova bez finaliziranja financijskih uvjeta. U svibnju 2016., obje strane dogovorile su iznos od 7,87 milijardi eura za ugovor, u usporedbi s 11,8 milijardi citiranim u travnju 2015. i 8,6 milijardi eura citiranim u siječnju 2016.

U rujnu iste godine Indija i Francuska potpisale su međuvladin sporazum (IGA) za nabavu 36 francuskih letjelica. Prema izvještajima, ugovor je uključivao mnoge komponente superiorne onima u originalnom ugovoru, osobito paket oružja. Izvještaji su navodili da će Indija nabaviti 28 jednosjeda po cijeni od 91,1 milijuna eura svaki i 8 dvosjeda po cijeni od 94 milijuna eura svaki. Ugovor je također uključivao prilagođena poboljšanja za Indijsko ratno zrakoplovstvo u vrijednosti od 1,8 milijardi eura, paket oružja u vrijednosti od 710 milijuna eura i ugovor o logistici temeljen na izvedbi u vrijednosti od 353 milijuna eura.
Kontroverze
Problem je nastao u studenom 2017. kada je vođa Kongresa Randeep Surjewala optužio vlast i Francuze da su zaobišli tvrtku za zrakoplovstvo i obranu Hindustan Aeronautics Limited (HAL) tijekom sklapanja ugovora. U 2018. godini, glavna oporbena stranka Indije, Indijski nacionalni kongres, optužila je premijera Narendre Modija da favorizira Anila Ambanijevu obrambenu proizvodnu tvrtku umjesto HAL-a (javnog sektora), u ugovoru o borbenim zrakoplovima vrijedan 8.2 milijarde eura s francuskim Dassaultom. Ambani, čije su brojne tvrtke prezadužene, negirao je sve optužbe. Vođa Kongresa Rahul Gandhi optužio je indijskog premijera Narendru Modija da je uklonio zahtjev za licenciranu proizvodnju koju je zatražio indijski proizvođač HAL, kako bi posao izrade dijelova za avion, dobila Ambanijeva tvrtka Reliance Defence Limited.
U veljači 2018. godine, kao odgovor na zahtjeve za objavu detalja ugovora, ministrica financija Nirmala Sitharaman izjavila je da su detalji klasificirani prema sigurnosnom ugovoru koji su indijska i francuska vlada potpisale 2008. godine. Rekla je da niti državne niti privatne tvrtke nisu bile uključene u Međuvladin sporazum (IGA). Rahul Gandhi je tvrdio da je tajnost oko cijene dokaz prevarantske sheme. Zastupnik Randeep Surjewala optužio je da je Eurofighter GmbH smanjio cijenu svog borbenog zrakoplova Typhoon za 20 posto i pitao zašto ta ponuda nije uzeta u obzir. Ministarstvo obrane izjavilo je da je parlamentu bio dostavljen približan iznos cijene zrakoplova, te da bi otkrivanje detaljnih troškova kompromitiralo nacionalnu sigurnost i prekršilo 2008. godinu.
Pravni epilog
Vrhovni sud Indije je 14. studenog 2019. odbacio sve zahtjeve za preispitivanje svoje presude donesene 14. prosinca 2018. o kontroverzi i potvrdio prethodnu presudu u kojoj se navodi da u poslu nisu pronađene nepravilnosti ili korupcija.