Tko je organizirao golemu operaciju utjecaja koja je u petak, 6. prosinca rezultirala poništenjem rumunjskih predsjedničkih izbora od strane Vrhovnog suda zemlje? Mjesec dana nakon početka ove operacije, tijekom koje je više od stotinu influencera plaćeno za promociju proruskog kandidata krajnje desnice Calina Georgescua, postaje jasnija njezina organizacija i financiranje, piše u petak navečer Le Monde.
Prema deklasificiranom izvještaju rumunjske obavještajne službe, brojne video snimke emitirale, uglavnom na TikToku, utjecajne osobe odnosno influenceri koji su se javile na mali oglas na specijaliziranoj platformi FameUp. Ostale je TikTokere kontaktirala izravno e-poštom malo poznata marketinška agencija.
Obavještajna izvješća, s kojih je ovaj tjedan skinuta oznaka tajnosti, također spominju misterioznu "FA agenciju" , marketinšku tvrtku za koju se vjeruje da se nalazi u Južnoj Africi. Ova je agencija slala e-poruke rumunjskim influencerima, nudeći im protuvrijednost od tisuću eura za objavljivanje političkih videa "za dobrobit Rumunjske" i za "doprinos budućnosti zemlje ", piše Le Monde dodajući kako se čini da je sjedište agencije zapravo u Poljskoj.