360°
91 prikaza

Poginuo je tvorac Call of Duty. Ovako je nastala igra od 30 milijardi dolara

1/4
Steam
Svijet videoigara potresen je smrću Vincea Zampelle, suosnivača Call of Dutyja. Njegova vizija redefinirala je žanr pucačina i ostavila neizbrisiv trag u industriji igara

Svijet videoigara potresla je vijest o iznenadnoj i tragičnoj smrti Vincea Zampelle, vizionara i jednog od suosnivača megapopularne franšize Call of Duty. Zampella je preminuo u 55. godini života u stravičnoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju na autocesti u blizini Los Angelesa. Njegovu smrt potvrdila je tvrtka Electronic Arts, pod čijim je okriljem radio u svom studiju Respawn Entertainment. Ova tragedija ponovno je stavila u fokus njegovo najveće nasljeđe, igru koja je redefinirala žanr pucačina iz prvog lica i postala kulturni fenomen s više od pola milijarde prodanih primjeraka diljem svijeta.

Od blatnih rovova do globalne pozornice

Priča o Call of Dutyju započinje 2003. godine, kada je studio Infinity Ward, koji su osnovali Vince Zampella, Jason West i Grant Collier, objavio prvu igru. U to vrijeme tržištem su dominirale pucačine smještene u Drugi svjetski rat, no Call of Duty je unio novu razinu filmskog prikaza i intenziteta. Igrači više nisu bili usamljeni heroji, već dio voda koji se zajedno bori u kaotičnim bitkama. S inovativnim mehanikama poput mogućnosti ciljanja kroz nišan oružja (aiming down sights) i realističnog prikaza ratovanja, igra je brzo osvojila i kritiku i publiku. Uspjeh su nastavili nastavci Call of Duty 2 (2005.) i Call of Duty 3 (2006.), koji su zacementirali franšizu kao vodeću silu u žanru.

1027080298 | Author: Zampella ljetos na promociji Battlefield 6, na jednom od posljednjih javnih događaja na kojima je snimljen

Revolucija zvana Modern Warfare

Iako su prve igre bile iznimno uspješne, prava prekretnica dogodila se 2007. godine s izlaskom igre Call of Duty 4: Modern Warfare. Zampella i njegov tim u Infinity Wardu donijeli su hrabru odluku da napuste okruženje Drugog svjetskog rata i radnju presele u suvremeno doba. Bio je to potez koji je promijenio sve. S napetom pričom o borbi protiv terorizma, nezaboravnim likovima poput kapetana Pricea i nevjerojatno zaraznim i brzim multiplayer modom, Modern Warfare postao je globalni fenomen.

 | Author: Steam Steam

Igra je postavila nove standarde za online igranje, s inovativnim sustavom napredovanja, otključavanja oružja i nagrada koje su igrače držale prikovanima za ekrane mjesecima. Postala je najprodavanija igra te godine i temelj na kojem se gradila budućnost franšize.

Franšiza vrijedna desetke milijardi

Uspjeh Modern Warfarea lansirao je Call of Duty u stratosferu. Franšiza je postala komercijalna sila bez premca, s prihodom koji je do danas premašio 30 milijardi dolara. Izdavač Activision uspostavio je model rotacije tri glavna razvojna studija – Infinity Ward, Treyarch i Sledgehammer Games – kako bi osigurao da nova igra izlazi gotovo svake godine.

Samobor: Boris Barbir, suosnivač i operativni direktor tvrtke za izradu video igara Pine Studio GEJMING U HRVATA Književnost i kultura Svjetski uspjeh iz Samobora: 'Danas svi igraju videoigre. Čak 48% gejmera su žene'

Svaki studio donio je nešto svoje: Treyarch je stvorio popularni podserijal Black Ops s radnjom smještenom u Hladni rat i uveo popularni zombi mod, dok je Sledgehammer Games eksperimentirao s futurističkim okruženjima. Unatoč promjenama, srž igre ostala je ista: brza, adrenalinska akcija i robustan multiplayer. Danas, franšiza broji stotine milijuna aktivnih igrača, ponajviše zahvaljujući besplatnoj battle royale igri Call of Duty: Warzone.

Čovjek čija je vizija oblikovala industriju

Iako je Zampellino ime najviše vezano uz Call of Duty, njegov utjecaj seže mnogo dalje. Nakon razlaza s Activisionom, 2010. godine je osnovao novi studio, Respawn Entertainment. Tamo je stvorio nove uspješne serijale poput Titanfalla i globalnog hita Apex Legends, dokazujući da njegov kreativni genij nije bio ograničen na jednu franšizu. U posljednjim godinama nadgledao je i razvoj hvaljenih akcijskih avantura Star Wars Jedi: Fallen Order i Star Wars Jedi: Survivor.

 | Author: Steam Steam

Njegovu smrt oplakuje cijela industrija. Novinar i voditelj The Game Awardsa, Geoff Keighley, nazvao ga je "titanom industrije videoigara" i "vizionarskim direktorom s rijetkom sposobnošću da prepozna talent i ljudima pruži slobodu da stvore nešto uistinu veliko". Iz tvrtke Electronic Arts poručili su kako je njegov utjecaj bio "dubok i dalekosežan" te da će "njegovo nasljeđe nastaviti oblikovati način na koji se igre stvaraju i kako se igrači povezuju generacijama koje dolaze".

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.