360°
13237 prikaza

Rafalei su stigli no pilota koji bi na njima letjeli nema dovoljno, a i za oružje bi se trebali isprsiti

Igor Kralj/PIXSELL
Teško je ne složiti se s cinicima koji kažu da su Rafalei nabavljeni za paradno gnjiljenje po nebu, od prigode do prigode, od proslave Oluje do Dana Rudija Perešina.

Isporukom zadnjeg polovnog Rafalea F3R Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, naša eskadrila borbenih lovaca konačno je kompletirana. Pravo hendlanje suvremenom zrakoplovnom tehnikom sad bi trebalo započeti konkretnijim tempom, sukladno NATO satnici naleta. No hoće li? Realno gledajući, teško.

Početne operativne sposobnosti Rafalei, koje smo nabavili pod plaštom “strateške suradnje” s Francuzima, trebali bismo deklarirati početkom iduće godine. Međutim, zamjenik zapovjednika HRZ-a, brigadir Ivan Ninić, na nacionalnoj televiziji otvoreno je izjavio da ne može reći ni prognozirati kad ćemo i hoćemo li ikad s Rafaleima postići pune operativne sposobnosti. U čemu je problem? Brigadir Ninić nije ni mogao konstatirati nešto pametnije jer će tempo školovanja novih pilota za Rafale biti svega dvojica godišnje. Teoretski, to je dovoljno za kratkoročno održavanje sustava, ali se nameće pitanje koliko dugo će aktualni piloti izdržati u potrebnom ritmu (letenje radi daljeg borbenog osposobljavanja, česta dežurstva na dežurnom dvojcu...), pa će vjerojatno doći vrijeme kad će početi veći odljev od priljeva.

NUKLEARNI DEGOLIZAM 360° Hrvatski Rafalei F3R s nuklearnim bombama bili bi dvosjedi oznaka 170 i 171

Da je HRZ u banani s ovladavanjem Rafaleima potvrđuje i informacija koju smo dobili od pouzdanih insajderskih izvora da je od 12 odrađenih preleta Rafalea iz Francuske na zagrebački Pleso, sedam preleta odradio jedan te isti pilot na pragu 50. godine. Svaka čast pilotu, kapa mu dolje. Možda je riječ o nekoj novoj pilotskoj legendi u nastanku, ali za nadzvučne borbene pilote ta dob je pravi cvijet starosti. I većina preostalih (radikalno malobrojnih) pilota su momci u solidnim četrdesetima. U uređenim, zapadnim ratnim zrakoplovstvima piloti se školuju do 22., 23. godine. Potom slijedi cijelo desetljeće aktivnog letenja (ako zdravlje posluži), nakon čega dio pilota nastavlja karijeru na zapovjednim ili savjetničkim dužnostima, ili prelaze na manje zahtjevan avion, ili pak, po isteku ugovora, što je češća praksa, završe u civilnom zrakoplovstvu.

Posve suludo, piloti u HRZ-u ne školuju se da dobiju i civilne dozvole. Teško je ne složiti se s cinicima koji kažu da su Rafalei nabavljeni za paradno gnjiljenje po nebu, od prigode do prigode, od proslave Oluje do Dana Rudija Perešina.  O pucanju s raketama zrak - zrak ili zrak - zemlja nema podataka. I na stavku naoružanja za Rafale potrošilo se skromnih osamdeset milja eura. Riječ je o osnovnom paketu raketa kratkog dometa zrak - zrak/zemlja. Sve ostalo i više od toga koštalo bi na stotine i stotine milijuna eura.

IZVJEŠĆE INSTITUTA SIPRI 360° Francuska je zbog Rafalea sad drugi izvoznik oružja na svijetu: Utrostručili narudžbe

O problemima akvizicije Rafalea nikakve kvalificirane rasprave u javnosti nema. Tko to dovodi u pitanje taj je valjda protiv Hrvatske, pa umukoše i esdepeovci Možemovci vojsku i obrambena pitanje kuže koliko depeovci nuklearnu fuziju.

Sve o problemima koje HRZ ima s Rafaleima pročitajte OVDJE

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.