Alexander Wendrich, vlasnik autosalona u Leipzigu, priča kako se Škoda razvila iz nekadašnje jeftine marke u ozbiljnu silu: "Ako se vratimo u devedesete, onda je Škoda bila marginalna pojava. Danas je sasvim drugačije: marka se etablirala. Imam dojam da je svako treće vozilo na ulici Škoda."
Kao poseban motiv za kupnju vidi i to što Škoda ide prema elektromobilnosti bez akcionizma, ne forsira kupce: "Još uvijek nude plin i dizel, kao i za vozače na dugim relacijama", kaže Wendrich. Dobro prolazi, posebno s obiteljima. "Ljudi se pitaju: Gdje mogu napuniti svoj automobil ako živim u centru? Ne može si svatko priuštiti drugo ili treće vozilo."
"Neprijatelj nije pogonska tehnologija, već CO2", kaže generalni direktor Škode Klaus Zellmer. "Budućnost je električna - ali moramo pažljivo kormilariti na putu do nje."
Potražnja za isključivo električnim vozilima ne raste tako brzo kako se očekivalo. "Brzina transformacije značajno je usporena - to vidimo po broju novih registracija."

Koja je prednost Češke kao proizvodne lokacije?
Jedan od razloga Škodinog uspjeha leži u samoj lokaciji. Zellmer otvoreno govori o prednostima u Češkoj - i o onome što bi želio vidjeti u Njemačkoj. “Naši su troškovi značajno niži – to se ne odnosi samo na plaće, već i na cijene energije i birokraciju”, kaže, te hvali mentalitet čeških radnika: “Ovdje postoji 'hands-on' duh, stav da se 'može', koji je rastao tijekom desetljeća.
Situacija je potpuno drugačija u mnogim njemačkim tvornicama koje trenutno imaju problema s viškom kapaciteta i strukturnim troškovima. Zellmer to pažljivo formulira, ali poruka je jasna: "Ono što nam treba je paneuropski pristup - u smislu subvencija, infrastrukture i cijena električne energije."
Zavist unutar Volkswagena?
Puno se priča o uspjehu Čeha unutar Volkswagena. Neslužbeno se može čuti da u Wolfsburgu, u sjedištu koncerna, neki s dozom zavisti gledaju na velikane iz Češke. Direktor Škode Klaus Zellmer ostaje diplomatski rezerviran. “Tema zavisti danas je puno manje prisutna nego prije”, kaže u intervjuu za ARD.
Unutar takozvane "core group of brands", koju osim Škode čine i VW, Seat i Cupra, suradnja funkcionira dobro. "Fokusirali smo se na konkurenciju izvan koncerna - a ima je dovoljno." Zellmer naglašava: "Toliko smo uspješni i zato što Škoda ima koristi od skaliranih platformi unutar koncerna." Škoda je oduvijek bila poznata po pristupačnim cijenama. I pristupačan električni automobil dobro bi se uklopio u ponudu. No, taj prvi e-auto ispod 20.000 eura trebao bi proizvesti Volkswagen. U Češkoj na to gledaju ležerno – među ostalim i zato što tako jeftin e-auto jedva donosi profit.
Škoda se umjesto toga usredotočuje na vozila s većom maržom – i zasad joj dobro ide. Umjesto zaoštravanja konkurencije unutar koncerna, žele zajedno osvojiti tržište, kaže direktor Škode: "Ne gazimo jedni druge." U prilog joj trenutno ide činjenica da Škoda nije u potpunosti prešla na elektromobilnost. Raznolikost u ponudi pogonskih sklopova odlično odgovara onome što kupci žele - i donosi porast prodaje, dok se drugi bore s padom.
Međutim, ono što je danas prednost, sutra može postati problem. Ako EU doista zabrani motore s unutarnjim izgaranjem, Škoda će morati brže promijeniti smjer. No, za sada ima mnogo naznaka da će Bruxelles popustiti kada je riječ o u vremenskom okviru za transformaciju. Tako bi Škoda, češka kći tvrtke iz Wolfsburga, još neko vrijeme mogla profitirati od postojeće situacije.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
I Karoq bi se trebao dalje proizvoditi, kamiq je mrvica a kodiak je velik