Procjene su da će globalno tržište nakita ove i nekoliko sljedećih godine u prosjeku rasti 7,1 posto. Prema izvješću The Business Research Companyja, koji se bavi analizom tržišta, u ovoj godini ono će dostići vrijednost od 234,8 milijardi dolara.
Razlozi za ovakav tržišni prosperitet su kulturni značaj, ekonomske i slavljeničke prilike, majstorstvo i umjetnost, cijene plemenitih metala, globalizacija tržišta, marketing, brendiranje. Izvještaju koji je obuhvatio i neke od najvećih zemalja i tržišta kao što su: SAD, Kina, Indija, bogate europske i azijske države, itd. pokazuje da će glavni trendovi u sljedećim godinama biti poduzetnički i ručno izrađeni nakit, inovacije u dizajnu nakita, pametni nakit, a na cijeni će biti i mješoviti materijali i teksture u nakitu, objavio je Forbes BiH.
Više brakova, veća prodaja nakita
Očekuje se da će sve veći broj vjenčanja potaći tržište nakita i srebrnine. Prema izvještaju koje je u travnju 2024. objavio Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), savezna agencija sa sjedištem u SAD-u, u 2022. godini zabilježeno je 2,065.905 brakova, što iznosi 6,2 braka na 1000 ljudi za populaciju od 333,287.557 ljudi. Godinu ranije u SAD-u je sklopljeno 1,985.072 brakova, odnosno šest brakova na 1000 ljudi. Tada je u SAD-u živjelo 331.893.745 ljudi.
Stoga se očekuje da će sve veći broj brakova na globalnom nivou potaći tržište nakita i srebrnine. Prema Europskoj komisiji očekuje se da će se svjetska srednja klasa ili potrošačka klasa proširiti na 4,8 milijardi ljudi do 2030. godine što označava značajan porast od 1,3 milijarde pojedinaca s većom kupovnom moći u poređenju s trenutačnim scenarijem.
Stoga će rast srednje klase, naročito na tržištima u razvoju, potaknuti rast tržišta nakita i srebrnine u budućnosti.