Evo kako kineska tehnologija električnih vozila mijenja globalni dizajn automobila

Profimedia
Inspirirani Teslom, kineski proizvođači električnih vozila razvili su modularne platforme koje smanjuju troškove, ubrzavaju razvoj i smanjuju prepreke ulasku na tržište.
Vidi originalni članak

Kad su Audijevi rukovoditelji 2021. godine prvi put vidjeli Zeekr 001, električno vozilo dugog dometa s europskom estetikom, to je bio poziv na buđenje za premium njemački automobilski brend - ako je želio konkurirati Kinezima, trebala mu je njihova tehnologija. „Zeekr 001 tada je šokirao gotovo sve“, rekao je Stefan Pötzl, predsjednik prodaje i marketinga SAIC Audi. „Morali smo nešto poduzeti po tom pitanju.“ Kako bi proširio svoju ponudu električnih vozila za kineske potrošače, Audi je proizveo AUDI E5 Sportback za samo 18 mjeseci koristeći tehnologiju koju je osigurao kineski partner SAIC, uključujući baterije, električni pogonski sklop, softver za informiranje i zabavu i napredne sustave pomoći u vožnji.

Audi očekuje da će ovog mjeseca početi isporučivati ​​električno vozilo vrijedno 33.000 dolara kupcima u Kini, a njegovi globalni konkurenti sada također žele koristiti kinesko intelektualno vlasništvo kako bi brzo predstavili nove modele. Toyota i Volkswagen imaju zajedničke planove razvoja za modele namijenjene Kini s tehnologijom kineskih partnera GAC ​​i Xpeng. Renault i Ford žele ići korak dalje i razvijati globalne modele na kineskim platformama za električna vozila, rekli su izvori za Reuters. Renault nije odgovorio na zahtjev za komentar. Ford je odbio komentirati. Takvi ugovori o licenciranju čine relativno male, ali rastuće tokove prihoda za kineske proizvođače električnih vozila i, za sada, nude novi quid pro quo. Globalnim proizvođačima automobila potrebna je kineska tehnologija kako bi preskočili razvojne prepreke i brzo lansirali nova električna vozila. U međuvremenu, kineskim tvrtkama očajnički trebaju dodatni prihodi usred žestokog cjenovnog rata kod kuće i intenziviranja trgovinskog rata u inozemstvu.

ZASTOJ LIDERA Kineski BYD prodat će 900 tisuća vozila manje u 2025.

„To je vrlo pametno rješenje u kojem svi dobivaju“, rekao je Will Wang, generalni direktor konzultantske tvrtke Autodatas sa sjedištem u Šangaju, koja pruža izvješća o rastavljanju najprodavanijih modela električnih vozila. Ova nova strategija podsjeća na kampanju „Intel Iznutra“ iz 1990-ih - gdje je američki proizvođač čipova Intel koristio najsuvremenije komponente za transformaciju računala u premium proizvode. U ovom slučaju, kineski proizvođači automobila prodaju tehnologiju električnih vozila u kutiji: temelje za gotove automobile na baterije s bijelom etiketom, prikladne čak i za proizvođače malih količina s malim proračunima. Leapmotor (9863.HK) je sklopio partnerstvo sa Stellantisom (STLAM.MI) kako bi prodavao svoja električna vozila izvan Kine i pregovara s drugim brendovima o licenciranju svoje tehnologije, rekao je za Reuters izvršni direktor Zhu Jiangming.

Milijarde dolara ušteda

Korištenje gotove kineske šasije i softvera za električna vozila moglo bi uštedjeti milijarde dolara i godine vremena razvoja te pomoći tradicionalnim proizvođačima automobila da sustignu kineske konkurente, kažu stručnjaci iz automobilske industrije. Renault (RENA.PA) bio je među prvima koji su usvojili tehnologiju, gradeći jeftini Dacia Spring EV na platformi kineskog Dongfenga za prodaju u Europi počevši od 2021. godine. Renault je otišao korak dalje s novim električnim Twingom koji se razvija u njegovom istraživačkom centru u Šangaju, a kineska tvrtka za inženjering električnih vozila Launch Design pruža tehničku podršku u razvoju platforme za električna vozila, prema dvjema osobama upoznatima s tim pitanjem. Launch nije odgovorio na zahtjeve za komentar.

Drugi modeli "China Inside" mogli bi uskoro stići. Ford traži kineskog partnera koji će pružiti tehnologije platforme za električna vozila, rekle su dvije osobe upoznate s tim pitanjem za Reuters. Izvršni direktor Jim Farley često je testirao kineska električna vozila i nedavno je pohvalio Xiaomijevu električnu limuzinu SU7. Volkswagen je proširio planove za razvoj modela svih vrsta goriva namijenjenih Kini, temeljenih na platformama razvijenim u suradnji s Xpengom, koristeći dizajn elektronike i softvera potonjeg.

DOMINACIJA BYD-a Dva kineska proizvođača auta prestigla su američku Teslu na europskom tržištu

Analitičari kažu da tradicionalni proizvođači automobila obično imaju poteškoća s razvojem agilnih sustava električnih vozila koji se mogu brzo ažurirati zbog kompliciranih organizacijskih struktura. "Zato Volkswagen želi vidjeti mogu li Xpengove tehnologije električnih vozila nadopuniti ili zamijeniti Volkswagenove vlastite", rekao je Yale Zhang, generalni direktor konzultantske tvrtke AutoForesight sa sjedištem u Šangaju. Ako uspije u Kini, Volkswagen bi mogao primijeniti strategiju globalno, dodao je Zhang.
Glasnogovornik Volkswagena za Kinu rekao je za Reuters da je suradnja s Xpengom zasad usmjerena na Kinu.

He Xiaopeng iz Xpenga rekao je da dva proizvođača automobila žele proširiti svoje partnerstvo izvan Kine. "To bi povećalo prihode Xpenga bez izgradnje tvornica u inozemstvu", rekao je Wang iz Autodatasa. Analitičar Olivera Wymana, Marco Santino, rekao je da bi tradicionalni proizvođači automobila mogli iskoristiti "vatrenu moć" žestoke kineske konkurencije električnih vozila kako bi skočili ispred krivulje razvoja. „Na tržištu dobivate puno kvalitetniji proizvod u kraćem roku“, rekao je Santino.

Tesla kao uzor

Inspirirani Teslom, kineski proizvođači električnih vozila razvili su modularne platforme koje smanjuju troškove, ubrzavaju razvoj i smanjuju prepreke ulasku na tržište. "Brzo uče od Tesle", rekao je Forest Tu, bivši direktor kineskog giganta baterija CATL (300750.SZ), koji je osnovao konzultantsku tvrtku Mapleview Technology. Ta je prednost sada dovoljno velika da održi "uslugu licenciranja i tantijema" dok se kineski proizvođači električnih vozila šire u inozemstvo, rekao je Tu. CATL je usvojio taj pristup s Fordom (F.N), licencirajući njegovu tehnologiju za tvornicu baterija.

TEŠKA VREMENA Kolaps u Njemačkoj. U godinu dana 50.000 otkaza u autoindustriji. Kina raste

Izvoz kineske tehnologije mogao bi pomoći manje industrijaliziranim zemljama da izgrade vlastite "nacionalne brendove električnih vozila", rekao je Tu. CYVN Holdings sa sjedištem u Abu Dhabiju, strateški investitor u Nio (9866.HK), razvio je vlastiti premium model električnog vozila koristeći šasiju i softver kineskog proizvođača električnih vozila. CYVN je u travnju kupio britanskog proizvođača sportskih automobila McLaren i sada planira prodavati svoja električna vozila koristeći marku McLaren, prema dva izvora upoznata s tim pitanjem. Ali budući modeli će uključivati ​​daleko više McLarenovog "DNK-a" i manje kineske tehnologije, rekao je jedan izvor. Nio je odbio komentirati. CYVN nije odgovorio na zahtjev za komentar. Santino iz Olivera Wymana rekao je da je veliki rizik za tradicionalne proizvođače automobila to što korištenje tuđe tehnologije znači da je "vaša sposobnost diferenciranja vašeg brenda stvarno ograničena". Uključivanjem vlastite tehnologije, proizvođači automobila mogu "ograničiti rizik", dodao je Santino.
 

Posjeti Express