Na ovom aerodromu tvrde da znaju tajnu brzog ukrcavanja

Davor Puklavec (PIXSELL)
Osmišljavanje novih metoda koje skraćuju minute ukrcaja za većinu je stalnih putnika rješenje najvećih problema zračnih luka
Vidi originalni članak

Proces ukrcavanja u zrakoplov ponekad traje cijelu vječnost, a što se tiče ovakve vrste putovanja ujedno je i ono što putnicima najviše "jede živce".

S povećanjem broja letova i avioprijevoznika, ulazak u avion je postao sporiji i složeniji nego ikad, s tim da se sve više putnika odlučuje nositi ručnu prtljagu u svim klasama. 

Britanska Gatwick zračna luka pokušala je pronaći rješenje za taj problem, a dosjetili su se zanimljive metode - ukrcavanja putnika individualno po brojevima njihovih sjedala, ponekad krećući od stražnjeg dijela aviona prema naprijed.

- Rani pokazatelji potvrđuju da ova ova tehnika može smanjiti cjelokupno vrijeme ukrcaja - rekao je Abhi Chacko, voditelj tehnologija i digitalnih inovacija za londonski aerodrom Gatwick u službenom priopćenju.

Pravila letenja Dronovi iznad Hrvatske: Zna li itko što snimaju

Boljom komunikacijom putnika i ukrcavanjem putnika po broju sjedišta, također očekujemo da cjelokupno iskustvo ukrcaja bude opuštenije i, potencijalno, spriječi veliki broj putnika da žure u bilo kojoj fazi boardinga, objasnio je.

Plan još nije u potpunosti implementiran, već se radi o dvomjesečnom eksperimentu, u kojem osoblje zračnih luka testira razne tehnike kako bi vidjeli koja najbolje funkcionira po pitanju brzine i udobnosti.

Gatwick, drugi najveći britanski aerodrom, u potrazi je za metodom koja će spriječiti "gužvanje" putnika na vratima, koje je glavni krivac za zastoje pri ukrcaju.

U jednom od testiranja će se koristiti digitalnim ekranima na Vratima 101 u Gatwicku kako bi informirali putnike kada se ukrcati, počevši od zadnjeg reda. Prvi će na redu biti oni čija su sjedala do prozora, slijedit će sjedala u sredini, a potom ona do prolaza. Ako sve prođe po planu, vrijeme ukrcaja smanjit će se za minimalno 10 posto, kažu s aerodroma.

Ono što će ostati isti je privremena shema za putnike koji se tradicionalno ukrcavaju prvi - prva klasa, obitelji s malom djecom i ljudi koji trebaju posebnu pomoć pri ukrcaju zbog specifičnih potreba, piše Washington Post.

Gatwick je samo jedan igrač u zrakoplovnoj industriji koji radi na učinkovitijem zračnom putovanju. JetBlue i Delta eksperimentiraju s tehnologijom prepoznavanja lica kako bi smanjili vrijeme ukrcaja. 

LUTAJUĆI AVIONI Ne smiju reći da lete i kada se sruše nitko ih ne traži

United i American Airlines dodaju više prostora iznad glava putnika kako bi se oni brže smjestili i riješile gužve, a programi poput Mobile Passport, CLEAR, Global Entry i TSA PreCheck nastavljaju raditi na smanjenju vremena provedenog u sigurnosti i carini.

Putnicima ostaje samo vidjeti koji će od novih pristupa biti najviše učinkovit, no stručnjaci se slažu kako se stvari kreću u pravom smjeru za brži ukrcaj. 

Posjeti Express