Proces ukrcavanja u zrakoplov ponekad traje cijelu vječnost, a što se tiče ovakve vrste putovanja ujedno je i ono što putnicima najviše "jede živce".
S povećanjem broja letova i avioprijevoznika, ulazak u avion je postao sporiji i složeniji nego ikad, s tim da se sve više putnika odlučuje nositi ručnu prtljagu u svim klasama.
Britanska Gatwick zračna luka pokušala je pronaći rješenje za taj problem, a dosjetili su se zanimljive metode - ukrcavanja putnika individualno po brojevima njihovih sjedala, ponekad krećući od stražnjeg dijela aviona prema naprijed.
- Rani pokazatelji potvrđuju da ova ova tehnika može smanjiti cjelokupno vrijeme ukrcaja - rekao je Abhi Chacko, voditelj tehnologija i digitalnih inovacija za londonski aerodrom Gatwick u službenom priopćenju.
Boljom komunikacijom putnika i ukrcavanjem putnika po broju sjedišta, također očekujemo da cjelokupno iskustvo ukrcaja bude opuštenije i, potencijalno, spriječi veliki broj putnika da žure u bilo kojoj fazi boardinga, objasnio je.
Plan još nije u potpunosti implementiran, već se radi o dvomjesečnom eksperimentu, u kojem osoblje zračnih luka testira razne tehnike kako bi vidjeli koja najbolje funkcionira po pitanju brzine i udobnosti.
Gatwick, drugi najveći britanski aerodrom, u potrazi je za metodom koja će spriječiti "gužvanje" putnika na vratima, koje je glavni krivac za zastoje pri ukrcaju.
U jednom od testiranja će se koristiti digitalnim ekranima na Vratima 101 u Gatwicku kako bi informirali putnike kada se ukrcati, počevši od zadnjeg reda. Prvi će na redu biti oni čija su sjedala do prozora, slijedit će sjedala u sredini, a potom ona do prolaza. Ako sve prođe po planu, vrijeme ukrcaja smanjit će se za minimalno 10 posto, kažu s aerodroma.
Ono što će ostati isti je privremena shema za putnike koji se tradicionalno ukrcavaju prvi - prva klasa, obitelji s malom djecom i ljudi koji trebaju posebnu pomoć pri ukrcaju zbog specifičnih potreba, piše Washington Post.
Gatwick je samo jedan igrač u zrakoplovnoj industriji koji radi na učinkovitijem zračnom putovanju. JetBlue i Delta eksperimentiraju s tehnologijom prepoznavanja lica kako bi smanjili vrijeme ukrcaja.
United i American Airlines dodaju više prostora iznad glava putnika kako bi se oni brže smjestili i riješile gužve, a programi poput Mobile Passport, CLEAR, Global Entry i TSA PreCheck nastavljaju raditi na smanjenju vremena provedenog u sigurnosti i carini.
Putnicima ostaje samo vidjeti koji će od novih pristupa biti najviše učinkovit, no stručnjaci se slažu kako se stvari kreću u pravom smjeru za brži ukrcaj.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
HM - teške li mi znanosti
HM - Prvi uvijek ulaz prvi - a zadnji ulazi zadnji
UF - majčicu mu - kako se nitko toga prije nije sjetio