U svojoj 132 godišnjoj povijesti Coca Cola je poznata po nizu bezalkoholnih pića, no sada su, za posebno i veliko japansko tržište, napravili izuzetak od svoje povijesne tradicije i predstavili piće s okusom alkohola - Lemon Do.
Prvo kušanje tijekom vikenda izazvalo je veliki interes u Fukuoki. Posebno je to iznenađenje i za sve ljubitelje Coca Cole koji nisu očekivali da će ova kompanija eksperimentirati s tradicionalnim japanskim napitkom Chuhai. Naime konzervirano piće chuhai jako je popularno u Japanu, a najčešće se radi uz destilirani alkohol shochu.
Tradicionalni chuhai je napravljen sa shochu alkoholom i gaziranom vodom aromatiziranom limunom, iako neke moderne komercijalne varijante koriste votku umjesto shocha. Okusi su raznovrsni pa se tako danas nude pića s okusom limete, grejpa, jabuke, naranče, ananasa, grožđa, kyoho grožđa, kiwija, kreme od jagoda, i sl.
Coca Cola se na jako konkurentno japansko tržište pića s malim udjelom alkohola uključila sa svojom verzijom napravljenom uz shochu koju su nazvali Lemon-Do. Napitak je dostupan u verzijama sa tri, pet i sedam posto alkohola, uključujući i slanu limun verziju, te verziju s okusom meda i limuna. Piće ne sadrži ni malo okusa poznate cole ili njezinih sastojaka.
Na japanskom tržištu u prodaji pića dominiraju kompanije kao što su Suntory Holdings Ltd., Kirin Holdings Co. i Asahi Group Holdings Ltd, piše The Wall Street Journal.
"Počeli smo eksperimentirati jer odgovaramo na želje naših potrošača. Japan već ima relativno dobro razvijeno tržište pića s malim udjelom alkohola", rekao je generalni direktor Coca Cole James Quincey.
Iako su nekoliko godina bili vlasnici vinarije (od 1977. do 1983. godine) Coca Cola nikada u svoj povijesti nije prodavala, direktno, nikakva alkoholna pića. Analitičari smatraju kako su odabrali milijunsko japansko tržište za testiranje ovog pića upravo zbog velikog broja potencijalnih klijenata.
Ukupna potražnja za alkoholnim pićima u Japanu opada, no interes za konzerviranim alkoholnim pićima raste. Djelomično i zbog njegove cijene, jer je jeftiniji od piva a i porezi na njega su manji. Većina takvih pića može se kupiti po cijeni od 1,80 dolara, dok će se novi alkoholni proizvod Coca Cole prodavati po nešto manjoj cijeni, za oko 1,5 dolara.
59-godišnji financijaš Hiroshi Tsukano iznenađen je ovim novim proizvodom.
"Lijepo je, no ja bih dodao malo više limuna ili grejpa u to", naglašava. On pivu i chuhai za sebe i svoju suprugu kupuje jednom ili dva puta tjedno, i to najviše tri limenke. Kaže kako voli 'zaliti' dvije limenke pive s limenkom chuhaija. Zbog velike popularnosti kod muškaraca i žena ovo tržište rapidno se razvija. Bilježi se i porast chuhai pića s većom količinom alkohola.
Pićima s manjim udjelom alkohola, u Coca Coli se nadaju kako će privući upravo žensku populaciju, Kompanija je projekt predstavila oglasima u kojim glumac Hiroshi Abe glumi konobara koji pažljivo priprema piće s okusom limuna za posjetitelje u svom baru.
"Da se ovo piće poslužuje u baru ja bih ga naručila", rekla je jedna 25-godišnjakinja koja je u Fukuoki bila na poslovnom putu. Uživala je u ispijanju verzije s limunom sa sedam posto udjela alkohola.