Ekonomix
296 prikaza

Devet tipova radnika i kako ih najbolje motivirati

Zaposleni ljudi
Thinkstock
Kako je najbolje pristupiti različitim tipovima radnika

HayGroup je objavio da će radnici, ako im se ispravno pristupi, imati 50 posto veće šanse oabvljati posao čak i iznad očekivanja, odnosno, poslodavac će imati 54 posto šanse da pretrpi materijalnu štetu zbog njihove rezigniranosti ili čak i napuštanja tog posla.

Obrambeni tip

Ovakav radnik traži sigurnost, stabilnost i predvidljivo okruženje. On želi rutinu, jasne uloge i utabane staze karijernog razvija. Šefovi se s njima nikad, ali apsolutno nikad, ne smiju umoriti komunicirati, posebno o dobrim vijestima i opisima stanja u tvrtki. Njima je visoko poticajno kad su pravodobno upućeni u sve, čak i e-mailom. Podržite ih u izazovnim i prevrtljivim razdobljima, nagradite njihovu lojalnost.

Prijateljski tip

Oni traže osjećaj pripadnosti, prijateljstva i odnosa koji ih ispunjavaju. Vole organizaciju, odlikuju se odličnim društvenim odnosima, prilikama da pomognu drugima i vole pripadati timu. Motivira ih podrška, uključenost i kad ih se pita za mišljenje. Važni su za pozitivnu radnu atmosferu, cijene kad se držite uz njih pred drugima. Redovito ih pitajte što misle o nečemu.

Tip zvijezde

Oni traže priznanje okoline i poštovanje. Cijene hijerahiju, posebne nazive poslova, prilikama da zabljesnu, osobne pohvale. Motivirajte ih nagradama i statusom. Uključujte ih u projekte, objašnjavajte im mogućnosti karijernog napretka i redovito ispitujte njihove ciljeve. Oni vole kad dobiju povratnu informaciju, posebno javno, pa kad u nečem uspiju, odajte im javno priznanje.

Direktorski tip

Oni traže moć, utjecaj i kontrolu nad ljudima i resursima. Vole biti vođe s jasnim odgovornostima i mogućnostima napredovanja. Zato im trebate i date tu odgovornost nad drugima i nad resursima, dajte im i mentora, postavite ih u poziciju nečijeg zamjenika, slobodni ih rastegnite na nekoliko strana, oni to vole, kao i mogućnosti treninga i učenja.

Graditelj

Novac, materijalna zadovoljština, život iznad prosjeka ono je što ih usrećuje jer jako vole sustav nagrade za postignuća. Vole redovite preglede napretka, sve veću odgovornost, financijske ciljeve kao naknadu za postignute radne ciljeve. Kao što ih pokreću sportske aktivnosti i natjecanje izvan posla, to isto za njih vrijedi i na radnom mjestu.

Stručnjak

Njih zanimaju znanje, izvrsnost i specijalizacija. Obožavaju uloge u kojima mogu pokazati da su postali stručnjaci za pojedina područja, pa ih usrećuje kad im se to i prizna. Motivira ih mogućnost učenja, rada s nekim pametnijim i sposobnijim, nastoje to pretvoriti u službeno priznanje, a nakon svega svo to znanje vole prenijeti i drugima kao mentori. Ohrabrujte ih na druženje s drugim stručnjacima i nastojte koristiti njihove analize.

Kreator

Oni traže inovacije, promjenu, primjenu kreativnosti. Vole rješavati probleme i izazove. Uključite ih u projekte koji iziskuju originalnost i sasvim nove ideje. Nagrađujte ih priznanjem za inovacije i apsolutno ih izbjegavajte sputavati rutinom jer će u njoj brzo postati nemotivirani. Prodrmavanje ureda i otvaranje prostora za rojenje ideja njima će dati osjećaj slobode.

Slobodni duh

Oni vole autonomiju, neovisnost, osjećaj slobode. Cijene mogućnost da sami kontroliraju svoje vrijeme, sami odnose odluke i slijede svoje procjene. Motivirajte ih tako što ćete s njima dijeliti koporacijske ciljeve i vizije i tako što ćete im pružiti autonomiju. Podržite ih u razumijevanju njihovih vrijednosti i razgovarajte o njihovim vizijama, životu i poslu. Ograničenja, pravila i procedura mogu ih demotivirati jer ne vole birokraciju. Oko ciljeva s njima budite jasni, izbjegavajte mikro-menadžment, ali im dajte i jasne granice prostora u kojem su savršeno slobodni.

Istražitelji

Traže smisao, suštinu i žele napraviti razliku. Vole organizacije koje imaju jasnu svrhu, motivira ih učenje, uloge u kojima skrbe o nečemu ili nekome ili uloge u kojima se direktno suočavaju s mušterijama. Glavna su im motivacija pohvala i redovno predstavljanje rezultata. Energiju im daje povezivanje ciljeva s širim timom i podaci o tome što se uspjelo promijeniti u tvrtki ili društvu njihovim angažmanom. Dajte im značajan, važan posao, različite zadatke i pomozite im sagledati širu sliku.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.