Prije no što je postala jedna od čelnih ljudi u Appleu, Angela Ahrendts imala je nevjerojatno uspješnu karijeru u svijetu mode.
No, na sve do 2010. kad su ju zamolili da održi predavanje na svom Ball State University, fakultetu na kojem je diplomirala nije otkrila tajnu svog uspjeha.
- Pisanje govora bilo je pravi izazov i natjeralo me da malo zastanem i prisjetim se svega kroz što sam prošla na drugačiji način, na način koji nisam učinila već godinama, rekla je.
Nekoliko mjeseci prije no što je morala održati govor, shvatila je da je njezin uspjeh zapravo posljedica njezinog karaktera i temeljnih vrijednosti do kojih drži, a to su suosjećajnost, poniznost, ambicija i intuicija. Kako je rekla, ta spoznaja ju je koštala 20 godina mladosti, 30 godina iskustva i pet mjeseci razmišljanja.
Ahrendts je odrasla u New Palestini, u Indiani i bila je strasno zainteresirana za dizajn i modu. Nakon koledža, preselila se u New York, gdje je brzo napredovala u modnom svijetu. Njezin put počeo je na mjestu direktorice u Donna Karan International, pa izvršne direktorice Liz Claiborne da bi se konačno skrasila u Burberryu.
Godine 2006. preuzela je mjesto predsjednice Uprave i provela sljedećih osam godina na obnavljanju imidža ove robne marke. Njezin profesionalni život je išao točno zacrtanim putem, onako kako je to mogla samo zamisliti, kad je stigao poziv od Tima Cooka, predsjednika Uprave Applea. Tražio je nekoga tko će voditi Appleov posao u maloprodaji.
- Nisam očekivala da će me razgovor s tim čovjekom toliko izbaciti iz kolotečine, pa kad sam otišla sa sastanka pomislila sam:" Ohhhhh, moj život je bio tako savršen. "Aaaahh, zašto, zašto, zašto?", ispričala je magazinu Fortune 2015.
Ali ono što ju je toliko impresioniralo u razgovoru s Cookom nije bio ni financijski plan, ni vizija novih proizvoda, ni način na koji će osvajati nova tržišta.
- Oduševile su me njegove temeljne vrijednosti o kojima je pričao i tako me i poljuljao u mojoj odluci da ostanem u modnom biznisu, rekla je Ahrendts.
- Apsolutno mi se svidio njegov integritet i njegovo razmišljanje.
Ahrendts se pridružila Appleu kao direktorica maloprodaje i online trgovine 2014. godine i redizajnirala kompanijsku maloprodaju tako da je u prvi plan stavila povezivanje ljudi. Njezin primarni cilj nije bio da se usredotoči na uspjehe u prodaji i velike brojeve, nego da trgovine projektira tako da se u njima potakne društvena interakcija.
- Znat ću da smo napravili stvarno, stvarno velik posao ako sljedeća generacija, ako Gen Z kaže 'nađemo se u Appleu - vidiš što se tamo danas događa' rekla je Ahrendts u jednom televizijskom razgovoru.
Da bi to postigla morala je sa svojim zaposlenicima razviti snažne međuljudske odnose, kako bi takvu poslovnu filozofiju primijetili i kupci.
Zaposlenici Apple maloprodaje odmah su primijetili njezin osobni pristup, počelo se pričati o njezinoj sposobnosti da prenese u kontakte ljubaznost, toplinu, istinski interes za čovjeka s kojim razgovara.
- Čak i kad razgovara preko telefona imate osjećaj da sjedi pored vas, rekao je jedan upravitelj trgovine.
Ahrendts je dobila slične pohvale i za tjedne video poruke koje šalje Appleovim maloprodajnim zaposlenicima, u kojima ih izvješćuje o novostima i ohrabruje. i ohrabrenje. Zaposlenici su Ahrendtsovim porukama dali visoke ocjene, nazivajući ih "spontanim" i "prirodnim".
Otkad je ona predsjednica uprave mnogo je više maloprodajnih djelatnika sudjelovalo u programima u kojima mogu raditi s korporativnim timovima na posebnim projektima kao inicijativi koja pruža prilike za napredovanje unutar tvrtke.
Godine 2016. Apple je objavio brojne novosti koje je planira uvesti na svoja prodajna mjesta, a koja su već godinama zlatni standard i uzor drugim tvrtkama koje se bave maloprodajom.
Tajna je u tome što omogućuju korisnicima interakciju s proizvodima i dobivaju izravne instrukcije kako da bolje koriste svoje mobitele i lap-tope, a sve to u ugodnom okruženju.
Promjene koje su uveli je nježnija rasvjeta, bolji displayi za Beats slušalice i Appleove telefonske aparate, velike zaslone postavljene već na ulazu. Sve to je zapravo rezultat iskustva i dugogodišnjeg rada Angele Ahrendts u modnoj industriji i njezin posebni talent za dizajn.
Već tada je imala viziju da uspješna trgovina mora imati interijer koji podsjeća na 'gradski trg' na kojem se okupljaju ljudi da bi se sreli, družili, a ovdje još i pohađali edukaciju iz tehničkih vještina.
Angela Ahrendts priznaje da su na tom putu radili i neke pogrešne korake - a jedan od njih je bilo i pokretanje Apple Watcha, koji je jako zbunio neke kupce.
Unatoč svemu, Ahrendts se uzdala u vlastite instinkte, pa je prema financijskom izvještaju Applea, u 2017. godini tvrtki prihodovala 24.200.000 dolara i zaradila brojne pohvale svojih kolega.
Izgleda, da bez obzira koliko bila uspješna u svom poslu, nikad ne zaboravlja na svoje četiri temeljne vrijednosti s početka teksta.
- Intuicija, osjećaj srca. To vas nikad neće iznevjeriti i odvesti u zabludu. Ni u poslu, ni u vezi, ni u obiteljskim odnosima, piše businessinsider.com