Ekonomix
125 prikaza

Nogometno prvenstvo donosi rast oglašavanja i veću potrošnju

Nogometna lopta
Daniel Karmann/DPA/PIXSELL
Kod svakog nogometnog prvenstva dolazi do povećanja oglašavanja za oko 6 posto, a povećava se i potrošnja stanovništva, prvenstveno pića, hrane...

Europsko prvenstvo u Francuskoj idućih će tjedana, kao i uvijek kada se odigravaju velika nogometna natjecanja, potaknuti rast potrošnje i oglašavanja u Hrvatskoj, no rast će ponajviše ovisiti o tome koliko će se dugo hrvatska reprezentacija zadržati na prvenstvu, ali i o – vremenskim prilikama. Analiza trendova oglašavanja za vrijeme velikih nogometnih prvenstava (2008-2015), koju je izradio istraživački tim Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA), pokazala je da u tim razdobljima oglašavanje na televiziji raste.

"Povećanje je oko 5 do 6 posto u mjesecu/razdoblju kada je prvenstvo aktualno, tako da bi ukupno povećanje bilo maksimalno do 10 milijuna kuna", poručuje HURA. Ističe i kako se u godinama nogometnih prvenstava, u razdoblju od 5 do 7 mjeseca, oglašavanje u pravilu povećava, no to ne uzrokuje i promjene budžeta oglašivača na godišnjoj razini.

"Dodatan budžet za prvenstvo je primjećen jedino kod najvećih sponzora nogometnih prvenstava ili generalno najvećih oglašivača na tržištu", poručuje HURA. Navodi i da u vrijeme nogometnih prvenstava najveći porast oglašavanja imaju sektori pića (pivo), telekomunikacija, financija (banke), hrane (sladoled i meso) i automobilski sektor, a zadnjih godina i trgovački lanci.

"Oglašivači su najaktivniji u 6. mjesecu, a na aktivnost u 7. mjesecu uglavnom utječe i plasman hrvatske reprezentacije. Ukoliko se naša reprezentacija ne plasira dalje, smanjuje se i obujam oglašavanja", poručuje HURA. Zaključuje da oglašavanje u pravilu kreće mjesec dana prije početka prvenstva, što je posebice vidljivo kod oglašivača koji imaju sponzorstva i nagradne igre.

HINA

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.