Jednom sam pokvareno meso kupio u Billi, jednom u Intersparu, a jednom u Ntl-u. Treba paziti što se kupuje, požalio se čitatelj 24sata.
Često se javljaju potrošači nezadovoljni kvalitetom hrane u trgovačkim centrima. Najčešće se žale na meso.
"Meso je mirisalo tako neugodno da ga je bilo nemoguće jesti. Bacila sam ga", žali se čitateljica.
Meso zamrznu, pa odmrznu i opet zamrznu
Čitatelji su poslali fotografije trulog voća i povrća koje unatoč svemu uredno stoji na polici.
I u potrošačkim udrugama kažu da im se građani žale na pokvareno meso, voće i povrće upitne starosti koje je prije toga očito bilo zamrznuto, pa odmrznuto, a žale se čak i na slučajeve špricanja voća i povrća insekticidima u samoj trgovini te na staru piletinu.
Dunja Mak iz Potrošačkog foruma kaže da hrana kojoj je istekao rok trajanja ne smije biti na policama jer se smatra neprikladnom za prehranu ljudi i zdravstveno neispravnom.
"Ako trgovački lanac postupi drugačije, krši Uredbu br. 178/2002 i Zakon o hrani. Isto vrijedi i za prodaju voća i povrća s izmijenjenim svojstvima uslijed truljenja" kaže Mak.
Rješavaju se hrane na akcijama
Dodaje da trgovci prodajom trulog voća krše i Zakon o obveznim odnosima.
"Ako kupite ciklu koja je trula, onda ona nema svojstva za svoju redovitu uporabu, a to je definicija materijalnog nedostatka po Zakonu o obveznim odnosima", kaže Mak koja misli i da centri koriste akcije kako bi se riješili robe koju bi inače bacali.
U Billi kažu da se njihove akcije nikad ne kreiraju za “rješavanje” proizvoda te se proizvodi na akciji i ne razlikuju u kvaliteti od proizvoda s redovitim cijenama.
"Za svaku akciju dogovaraju se dodatne količine svježih proizvoda te se na akcijama nalaze svježi, ispravni proizvodi s odgovarajućim rokom trajanja. Cijene proizvoda se mogu sniziti pred istek roka trajanja, no oni su posebno označeni te tada nije riječ o akciji", kažu u Billi, dok u Konzumu tvrde da se kod njih voće i povrće prosječno zadržava četiri dana.
Akcije planiraju tjednima unaprijed
To planiraju smanjiti na tri dana.
"Uz to, Konzum garantira pravo na povrat ili zamjenu proizvoda kojim kupci nisu zadovoljni", kažu u Konzumu, dok u Kauflandu tvrde da akcije planiraju tjednima unaprijed te naručuju robu iste kvalitete i svježine kao za redovitu prodaju.
"Što se tiče dnevnih snižavanja, Kaufland poslovnice, ako za to ima potrebe, smanjuju cijene svježim proizvodima, voću, povrću ili pekarskim proizvodima. U pravilu se svi takvi artikli rasprodaju, a ako ne, pred kraj radnog vremena ih podijelimo kupcima. Tako Kaufland ne baca hranu, nego je dijeli ili prodaje po iznimno povoljnim cijenama na zadovoljstvo naših kupaca", kažu u Kauflandu.