Ekonomix
5057 prikaza

Pad Tesle: Musk do kraja godine neće imati ni za račune

Elon Musk
JOE SKIPPER/REUTERS/PIXSELL
Unatoč kritikama i realnim problemima u proizvodnji Modela 3 Musk je uvjeren kako će Tesla početi zarađivati

Tesla je u prvom dijelu godine izgubio 709.6 milijuna neto vrijednosti i 'potrošio' više od 745.3 milijuna dolara na proizvodnju svog električnog automobila Modela 3. Izvještaji o gubitku još su jednom postavili pitanje što će se dogoditi s ovom kompanijom i hoće li ona moći podmiriti sve svoje račune i dugove bez novih zaduženja ili prodaje dionica. 

Teslin glavni šef Elon Musk kaže kako su kritike opravdane, no smatra kako je "vrlo vjerojatno" da će kompanija u sljedećem, trećem kvartalu zaraditi novac i zabilježiti rast.

"Vrijeme je da postanemo profitabilni", naglasio je Musk i najavio restrukturiranje kako bi se moglo ostvariti zacrtane ciljeve. "Istina je kako niste prava kompanija, dok to ne postanete. Na to ćemo se sada fokusirati", naglašava Tusk. 

Musk se s kritikama i negativnim predviđanjima o budućnosti svoje kompanije nosi i na 'šaljiv' način. 

Elon Musk najavio bankrot | Author: Twitter Twitter

Musk je najavio kako će restrukturiranje omogućiti i rješavanje ugovora s trećim strana koji su, kako kaže Musk, izmakli kontroli. Priznao je kako je Tesla pogriješio kada je pokušao i to prebrzo automatizirati samu proizvodnju, tj. tvornicu u kojoj se izrađuje Model 3.

Jako je pogriješio u svojim previđanjima što je postalo vidljivo krajem prošle godine. Naime prije gotovo godinu dana najavio je kako kako će proizvesti 20.000 primjeraka Modela 3 tijekom prosinca. No umjesto toga proizveo ih je samo 2425 tijekom cijelog četvrtog kvartala. 

Tada je najavio kako će ih proizvoditi 10.000 mjesečno, no od siječnja do ožujka ove godine proizvedeno ih je samo 9800. Niz problema pratio je proizvodnju, pa je tako i kalifornijska tvornica u Fremontu na nekoliko dana obustavila proizvodnju. 

Kompanija koja se također bavi i proizvodnjom solarnih panela, predvidjeli su kako će proizvodnja električnog modela rapidno porasti tijekom drugog kvartala i doseći oko 5000 automobila na tjednoj bazi, s čim bi zadovolji svoj prvotni plan o proizvodnji 20.000 primjeraka mjesečno negdje oko lipnja ove godine. Predvidjela je veliku prodaju i snažan priljev sredstava u trećem kvartalu.

 

Elon Musk Elon Musk Life Buran Muskov život: "Moj otac je najgore biće na svijetu"

"Kao rezultat toga Tesla ove godine nije zabilježio porast dugovanja, osim standardnih kreditnih obaveza", rekli su u Tesli.

Model 3 najvažniji je dio njihovog pokušaja afirmacije na tržištu proizvodnje automobila. U jednom trenutku imali su i 500.000 potencijalnih kupaca na listi čekanja. No prošlog mjeseca objavili su kako su neki od njih otkazali svoje narudžbe, no nisu htjeli reći o kojem je broju riječ. Tesla tako naglašava kako su rezervacije "ostale stabilne" tijekom prvog kvartala. 

Investitori su Muska jako ukorili nakon što je prekinuo analizu budućih financijskih potencijala kompanije, pa su i dionice zabilježile pad od 5 posto, unatoč najavama kako se proizvodnja problematičnog električnog Modela 3 nastavlja po planu i programu. 

"Ova pitanja me ubijaju, tako su obična", rekao je Musk nakon pitanja analitičara koliki je postotak onih koji su rezervirali Model 3 a sada razmišljaju o drugim mogućnostima. Sva takva pitanja bila su mu dosadna, a odgovorio je na pitanja vezana uz daljnje planove za razvoj mreže autonomnih automobila i mogućnosti pokretanja YouTube kanala na kojem bi se fokusirali na investicijsko tržište. S tim je pitanjima bio zadovoljan i pohvalio ih zbog njihove zanimljivosti, piše The Guardian. 

Elon Musk Upozorenje investitora Ekonomix "Tesla će propasti, nikad nisam vidio lošiju kompaniju"

Podaci tako pokazuju kako su zabilježili gubitak od 4,19 dolara po dionici. Prihodi su im u usporedbi s prošlom godinom porasli za 26 posto i iznose 3,6 milijardi dolara što je više od predviđanja analitičara. Prošlog je mjeseca Tesla najavio kako će veliki količinu potrebne gotovine generirati upravo od prodaje Modela 3, no i dalje imaju problema s dostavom onima koji su položili 1000 dolara depozita prilikom naručivanja. 

Moody’s Investor servis upozorio je Teslu da njihova likvidnost nije dovoljna kako bi mogli pokriti 3,7 milijardi dolara potrebnih za normalan tijek proizvodnje, kapitalne troškove i podmirenje dugova koji dolaze na naplatu početkom sljedeće godine. Krajem prošle godine kompanija je imala 9,5 milijardi dolara dugoročnog duga. 

Tesla je u svojoj osmogodišnjoj povijesti kao javne kompanije zabilježio samo dva profitabilna kvartala. Ključ koji im je trebao osigurati veliku zaradu leži u masovnoj proizvodnji električnog Modela 3, čija je početna cijena 35.000 dolara no lako se može popeti i na više od 50.000 dolara. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.