Ekonomix
8787 prikaza

Samovozeći kamioni: 300.000 vozača ostaje bez posla

Kamioni
Davor Puklavec/PIXSELL
Sve se više govori o tome da vozače kamiona koji voze duge rute zamijene autonomni kamioni, ali to se neće dogoditi bez posljedica

Autonomni će kamioni u sljedećih 25 godina uništiti 294.000 vozača kamiona tj. točnije njihovih radnih mjesta, te time potpuno rastrančirati i uništiti industriju kakva je danas, piše The Wall Street Journal.

Promjene će uništiti neke od najbolje plaćenih poslova u industriji koja zapošljava preko dva milijuna vozača. Tako barem tvrdi analiza sociologa Steve Viscellija iz Kleinman Centra za energetiku.

Korištenje autonomnih automobila za duge rute, čemu industrija teži, značila bi i povećanu potražnju za dostavljačima te vozačima kamiona za "lokalne" rute, što su lošije plaćeni poslovi u lošim uvjetima, kaže izvještaj.

Mnogi stručnjaci vjeruju kako je to i možda najvažnije tržište za autonomna vozila, dijelom jer je vožnja autocestom jednostavnija od navigiranja ulicama grada. Kompanije su zainteresirane za tehnologiju jer bi im pomogla zaobići regulativu o tome koliko sati kamiondžije mogu provesti iza volana.

Prometna gužva u Los Angelesu 39/50 top ideja Znanost Metode stručnjaka - kako smanjiti krkljance na cestama

Viscelli, koji je sam radio kao vozač kamiona istražujući za svoju knjigu “The Big Rig: Trucking and the Decline of the American Dream" iz 2016. godine, intervjuirao je računalne znanstvenike, zaposlenike start-upova, prijevoznike, proizvođače i druge kako bi istražio kako bi se samovozeća tehnologija mogla koristiti u industriji. Izračunao je na koliko će to poslova utjecati i kako će se promijeniti tempo zarade.

Poslovi koji su najrizičniji su oni vozači koji prevoze teret stotinama kilometara ali odrađuju vrlo malo zadataka koji nemaju veze sa ičim osim same vožnje - poput istovara, inspekcije, održavanja...

Iako mnogi vozači rade u gadnim uvjetima za manje od 50.000 dolara godišnje, rizična su skupina i bolje plaćeni poslovi poput onih kompanija koje se bave dostavom paketa kao što je United Parcel Service Inc.

"Rizik autonomnih kamiona nije da neće biti dovoljno poslova za američke vozače, nego da neće biti dovoljno dobrih poslova", kaže Viscelli u svom izvještaju i napominje, piše The Wall Street Journal, kako bi im dodatna edukacija bila od velike koristi.

Istraživanje je objavljeno ovaj tjedan nakon što ga je naručilo sveučilište Berkeley iz Kalifornije, u suradnji s Working Partnerships USA, organizacijom baziranom u Silicijskoj dolini koja se bavi ekonomskom nejednakošću.

Sudar na cesti Civilizacija u prometu Tehno Švedska otkrila kako smanjiti broj nesreća na cestama

Oni koji zagovaraju automatizaciju kamiona kažu kako bi to označavalo niže cijene prijevoza i popravilo produktivnost i sigurnost. Vozila bez vozača već se koriste u vrlo kontroliranim industrijskim okolinama, poput rudnika. 

Prije nego što ideja zaista uzme zamaha treba proći čitav niz regulatornih i drugih prepreka. Nedavni smrtni slučajevi koji uključuju autonomne automobile podcrtali su niz postojećih tehnoloških problema i nedoumica. Nove investicije u opremu i infrastrukturu kako bi se omogućio rad vozilima, također su potrebne. 

"Mislim da je tehnologija najmanji problem u tome da se ovaj scenarij obistini za pet ili deset godina. Veći je problem sve ostalo, od javne percepcije do izazova pronalaženja postrojenja gdje će se roba moći "izmjenjivati" između autonomnih vozila i ljudi", kaže Derek Leathers, šef Werner Enterprises Inc., kompanije za prijevoz iz Nebraske.

  • dkmjnn 11:39 06.Rujan 2018.

    Kamioni su opasni na cesti sa vozačima, a kakvi će tek biti bez vozača?

  • Avatar Srećko Tikvenjak
    sting 20:49 04.Rujan 2018.

    neka masoni uvedu robote ostatak ljudi na planeti neka pobiju i nastave uživati...!