Književnost i kultura
2610 prikaza

Aktivisti raznih profila lako će naći svete krave koje treba braniti od Cvetnićeve satire

Stvaraoci poput Cvetnića spadaju u nekolicinu onih koji u svim zanatskim i umjetničkim aspektima svoga rada opravdavaju barem definiciju pisca

Ratko Cvetnić napisao je dva ključna romana suvremene hrvatske književnosti. Oba, "Kratki izlet" i "Polusan" spadaju u klasiku hrvatske književne riječi s kraja dvadesetog i početka dvadeset i prvog stoljeća. Poglavito ova, a samom tom činjenicom i ostala, možda od njih manje relevantna, iako s obzirom na hrvatski književni prosjek još uvijek iznadprosječna njegova djela, tvore kanon jedne nacionalne književne scene recentno pretrpane proizvodnjom u najvećem broju naslova čija je kvaliteta u najmanju ruku obrnuto proporcionalna njihovoj razvikanosti. Rijetki su popularni hrvatski pisci opravdali vlastitu razglašenost. Umjetno napuhivanje i takozvano mapiranje prazninom govori i o potpunom krahu književnih kriterija i o beskrajnoj lakoći književnog amaterizma. Stoga stvaraoci poput Cvetnića spadaju u nekolicinu onih koji u svim zanatskim i umjetničkim aspektima svoga rada opravdavaju barem definiciju pisca.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.