Kultura
372 prikaza

Clooney i Julia Roberts se muče, ali ne ide - ovaj film je preloš

Igra novca
CTMG
I redateljica i scenaristi i glumci trude se uvjeriti publiku da se bave ozbiljnim stvarima kakve su financijske malverzacije, burzovni kriminal, poslovna okrutnost, nečovječnost kapitalizma , ali jalov im je posao

Što biste učinili da izgubite životnu ušteđevinu, sve što imate, zato što ste novac uložili u neku dionicu slušajući poznatog burzovnog savjetnika na televiziji? 

Koji, naravno, nije propustio, poput investicijskih profesionalaca kakvi su Željko Kardum ili Nenad Bakić, dodati da pohvala rastu dionice nije preporuka za kupnju. 

Igra novca | Author: CTMG CTMG

Sirotom njujorškom dostavljaču kojega glumi Jack O’Connel dogodilo se baš to: uložio je svu ušteđevinu u jednu dionicu o kojoj je pohvalno govorio George Clooney, cinični voditelj televizijske emisije zvane „Novčani monstrum“, a onda je dionica postala bezvrijedna jer je cijeli kapital kompanije navodno nestao zbog neke softverske greške. Algoritam pojeo 800 milijuna dolara!

Svi dioničari, uključujući maloga Jacka, ostali su bez novca. Na tu sofversku objedu reagiraju južnokorejski programeri koji su stvorili softver kao i islandski hakeri koji pokušavaju ući u trag tobožnjoj greški.

I jedni i drugi tvrde da je takvo što nemoguće te da je posrijedi ljudska greška ili najobičnija pronevjera. 

Što se stvarno dogodilo saznat ćete ako pogledate solidan triler „Igra novca“ redateljice Jodie Foster, no ono što mene najviše zanima jest pitanje: zašto autori filma nisu, umjesto solidnog i umjereno napetog trilera s dosta nespretnih i neuvjerljivih situacija, napravili izvrsnu komediju u kojoj bi sve što je neuvjerljivo bilo smiješno upravo zato što je neuvjerljivo? 

Kada bi započeli rad na novom scenariju, klasici poput Billyja Wildera i Howarda Hawksa uvijek su se pitali mogu li od svoje priče prvo napraviti komediju. 

Igra novca | Author: CTMG CTMG

Ako to nisu mogli, onda bi svom ozbiljnom filmu barem nabacili mnogo humora, tek toliko da gledatelji ne pomisle da su smrtno ozbiljni. 

Naravno, i Wilder i Hawks bili su jako ozbiljni, ali ne smrtno, već životno. Što znači s gorkim smiješkom na licu, jer ništa na svijetu za njih nije bilo toliko tragično da ne može biti barem na trenutak smiješno.

Drugim riječima, apsurdno. A upravo se u takvoj apsurdnoj, potencijalno smiješnoj, situaciji nađe spomenuti Jack O’Connell.

Izgubivši novac, provaljuje u televizijski studio s pištoljem, voditelja burzovne emisije Georgea Clooneya prisli da odjene prsluk s eksplozivom i zaprijeti da će i njega i sve u studiju dignuti u zrak, te sebe ubiti metkom iz revolvera, ako ne sazna zašto je i kako izgubio novac. 

Nikome od darovite kreativne ekipe filma, redateljici Jodie Foster, trojici scenarista, Georgeu Clooneyu i drugima nije palo na pamet pitanje: kako će Jack uspjeti dignuti u zrak cijeli studio i tek potom ubiti sebe kad će u međuvremenu i sam letjeti sa svojim pištoljem i svima u pakao? 

Drugim riječima, njegova je prijetnja već u početku smiješna, iako se nalazi u strašnoj, tragičnoj situaciji. 

Izgubio je sve, čak i trudnu djevojku koja ga vrijeđa i ponižava pred milijunima gledatelja jer sve se to zbiva u živom prijenosu iz televizijskog studija, kao u „Big Brotheru“.

Igra novca | Author: CTMG CTMG

Ono što je Jacku, voditelju Clooneyu i njegovoj producentici Juliji Roberts smrtno ozbiljno jer svake sekunde mogu stradati u eksploziji, milijunima gledatelja direktnog prijenosa jako je zabavno i samo čekaju kada će biti „bum!“ i kad će svi odletjeti u zrak. 

Naravno i redateljica i scenaristi i glumci trude se uvjeriti publiku da se bave ozbiljnim stvarima kakve su financijske malverzacije, burzovni kriminal, poslovna okrutnost, ustroj financijskog sustava, nečovječnost kapitalizma, medijska bešćutnost i stradanje opljačkanih smrtnika, no sve to na puno bolji način uspijevaju napraviti Howard Hawks u screwball komediji „Njegov ženski Petko“ i Billy Wilder u gorkoj satiri „As u rukavu“, filmovima koji na sličan način koriste motiv tragične situacije običnog pojedinca u medijski lešinarskom okružju suvremene civilizacije.

Ono što nedostaje „Igri novca“, a čega u izobilju ima u Hawksovoj i Wilderovoj komediji jest slojevitost junaka koji urođeni profesionalni cinizam moraju suočiti sa svojom savješću. 

I George Clooney i Julija Roberts iscrpljuju se, zajedno sa scenaristima i redateljicom, u naporu da u svom trileru održe napetost, a time žrtvuju životnost potencijalno vrlo zanimljivih karaktera.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.