Starost je najveća boljka hrvatske popularne glazbe. Na koncertnim masovkama već se predugo i prečesto ponavlja žalosna slika da su najtraženiji domaći izvođači dvostruko stariji od publike u prvim redovima. Potraga za novim facama i mlađim glazbenim talentima sa solidnim komercijalnim potencijalom obično završava daleko ispod očekivanja pa se svako zanimljivo otkriće momentalno nađe u kolopletu neumjerenih hvalospjeva i prejakih epiteta.
Upravo se to dogodilo darovitoj zagrebačkoj pjevačici Luciji Ćustić kad je prije četiri godine objavila nastupni kantautorski singl "Možda mi". Melankolična pjesma praćena dopadljivim videospotom u mjesec dana dobacila je do 20-ak tisuća pogleda na YouTubeu, a Luce je obilježena kao "hrvatska Adele". Nakon izlaska EP-ja "U bojama", jedna nepromišljena i nezgrapna usporedba s najvećom planetarnom pop divom ranog 21. stoljeća raširila se od specijaliziranih glazbenih portala do mainstream medija.
Uzalud je Luce u intervjuima objašnjavala kako joj pjevački uzor nije Adele, nego ponajprije Josipa Lisac, s kojom je više puta uspješno dijelila pozornicu. Pompozna oznaka "hrvatska Adele" ostala je u optjecaju i nezgodno se zalijepila za najavu njezina prvog albuma "Susret" u izdanju Menarta. Famozna Adele Adkins je finalni proizvod modernizirane britanske glazbene industrije potpuno usklađene s izazovima digitalnog doba.
Izašla je iz velikog državnog pogona za proizvodnju pop zvijezda BRIT School for Performing Arts and Technology. Od prvog albuma "19" imala je totalnu potporu na svim razinama, pa su njezine "blue eyed soul" hitove u programu BBC-ja istodobno promovirali tinejdžerski Radio 1, srednjostrujaški Radio 2 i alternativni Radio 6. Kad je osvojila sve što se moglo osvojiti na domaćem terenu, krenula je u svijet i nakon trećeg albuma "25" premašila 100 milijuna prodanih nosača zvuka.
Adele je danas mnogo više od glazbenog fenomena, ona je nezaobilazna stavka u britanskom izvozu, kao i u planovima za Brexit. Njezina hrvatska vršnjakinja Luce probijala se neusporedivo sporijim putem, od pjevanja u srednjoškolskom rock bendu i mješovitoj klapi do snimanja pratećih vokala za Irenu Žilić, s kojom je ušla u krug domaćih indie kantautorica prije samostalnog uplovljavanja u pop vode. Od državnih institucija vidjela je samo ured predsjednice na dva prijama kod Kolinde Grabar-Kitarović.
Osim neospornog vokalnog talenta, Luce je na početku kantautorske karijere ipak imala i malo sreće jer je odmah naišla na prekaljenoga glazbenog producenta Zvonimira Duspera - Dusa i na spretnu estradnu menadžericu Emu Gušavac (Letu štuke, Luka Nižetić, Detour). U međuvremenu je Luce sa spotom "Možda mi"dosegnula respektabilnih četvrt milijuna YouTube klikova, što je dakako utjecalo na ambicije i planove za album "Susret", s kojim će se 19. listopada predstaviti na dugo najavljivanom koncertu u velikom pogonu Tvornice.
Albumu s 10 pjesama prethodilo je čak 6 singlova i spotova, što upućuje na temeljitu pripremu bitno različitu od hrvatskih estradnih standarda. Tako je "Susret" zapakiran kao proširena kompilacija singlova, samo nažalost bez ijednog pravog hita koji bi Luciji širom otvorio vrata hrvatske i regionalne pop scene. Kad se sve zbroji, ispada da su spotovi "Vraćam se", "Bar još tren", "Otkucaji", "Još i sad", "Početak" i "Proći će", premda vrlo dobro tempirani unutar gotovo dvogodišnje kampanje, zajedno napravili manji promet od prvijenca "Možda mi", koji nije uvršten na album.
Rotacija spotova na YouTubeu sigurno nije jedini, ali jest najpouzdaniji pokazatelj trenutačne popularnosti mlađih glazbenika na teritoriju s desetkovanim diskografskim marketom, slabašnim dometima streaming servisa i uglavnom namještenim rezultatima radijskih top lista. Luce se zasad nije uspjela nametnuti kao pop hitmakerica i tu joj nisu pomogli ni stalni asistent Mark Mrakovčić ni novi producent Srđan Sekulović - Skansi, koji je u njezinu timu zamijenio Duspera.
Mark je jedan od istaknutijih zagrebačkih alternativaca, najbolji kad radi za Lovely Quinces, ali bez ikakvih rezultata u komercijalnoj pop glazbi. Skansi je puno iskusniji i znatno svestraniji studijski meštar (Dino Dvornik, Massimo, Pavel...) , ali u novije vrijeme ipak rokerski tip, koji je čak i na Eurosong išao sa žestokim gitarama u kombinaciji s crnogorskim bendom Highway.
Šteta je što Luce nije nastavila suradnju s Dusperom jer se poletna bossa nova "Početak", jedina brža i razigranija pjesma u ovom paketu, kroz njegovu produkciju jednostavno mogla prometnuti u zarazan ljetni hit. U tom slučaju Luce bi imala znatno jaču startnu poziciju za album "Susret", koji bez hitova neće uzdrmati stari estradni poredak.