Vjerni sljedbenik tradicije britanske farse, Ray Cooney (1932.), davno je Royu Plomleyu priznao da je njegov jedini talent pisanje komedija. Rođen u Claphamu, predgrađu Londonu, u obitelji koja je štedjela svaki novčić ne bi li se školovao, s četrnaest prevratnički odlučuje postati glumac. Praktički kao tinejdžer odlazi na audicije te nastupa u mjuziklu ''Song of Norway'' Edvarda Griega i queer drami ''The Hidden Years'' Traversa Otwaya. Nakon služenja vojnog roka više nije dječak. S odrastanjem, fizičkim promjenama, vlastitu poziciju unutar kazališta mora izgrađivati ispočetka. Javlja se na oglas u The Stageu i postaje članom putujuće glumačke družine u kojoj dvije godine radi gotovo sve - od oglašavanja, prodaje karata, razvoženja scenografije do utjelovljenja šesnaest različitih lica u tjednim izvedbenim maratonima po engleskim selima. Kad upoznaje majstora komedije i upravitelja kazališta Whitehall, Briana Rixa, dolazi razdoblje plodne suradnje i velikih uspjeha. Umara se od igranja tenisa i zavođenja te polako počinje pisati. U prvom komadu ''One For The Pot'', koji nastaje s Tonyjem Hiltonom, glumi njegova buduća supruga. Westendovske uspješnice poput ''Chase Me, Comrade'' (1964.) i ''Kidaj od svoje žene'' (1983.) zadržavaju se na repertoaru zavidnih tri i devet godina.
359
prikaza
'Dva u jedan' u HNK: Dobro poznate fore i podijeljeni osjećaji klasične farse
Predstava u režiji Olje Đorđević izaziva podijeljene osjećaje. Koliko god je predah u ludilu svakodnevice, toliko je korak unatrag za ansambl koji bi mogao i trebao više od zacrtane mu putanje
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka