Kristian Kožul hrvatski je kipar naširoko poznat još od diplomskog ciklusa Discoware (2003.). U tim prvim radovima manipulirao je poetikom kiča spajajući mala, blistava disko ogledala s njima potpuno nespojivim objektima poput invalidskih kolica i štaka. Nastavljajući u tom smjeru, stvara ciklus Asylum (2004.), u kojem kombinira dječju opremu sa sado-mazo elementima, a u ciklusu Licitari (2004.) ukrašava kacige motivima licitara i tabletićima pretvarajući ih tako u ironični suvenir. Kroz godine rad mu se logično razvija i mijenja, pa tako dolazi do gotovo apstraktnih biomorfnih oblika (Sisyphus Exalted, 2019.), kroz koje se naslućuju obrisi tijela. Kožul ovdje progovara o tijelu i njegovoj elementarnoj krhkosti, a sam kaže da ga je na najnovije radove inspirirala pandemija korona virusa zadnjih godina. Premda ga često doživljavaju kao kontroverznog zato što ulazi u osjetljive teme koje nerijetko budu sredstvo ideoloških manipulacija, sam sebe ne vidi tako. Njegov rad promišljen je i pronicljiv, a kroz komentar sustava vrijednosti današnjeg društva nastaju jedinstveni kiparski objekti. Kožul je umjetnik koji s razlogom slovi za jednog od najboljih hrvatskih kipara, a sve to bit će vidljivo na nadolazećoj izložbi.
275
prikaza
Fetišizam, sado-mazohizam i kič u ime umjetnosti
1/6
U kratkom razgovoru s Kristianom Kožulom povodom nadolazeće izložbe u galeriji Lauba, preletjeli smo preko tema kao što su obilježavanje 20 godina djelovanja na sceni, život u New Yorku te razvoj i zaokreti u radu
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka