Književnost i kultura
64 prikaza

Horvat Goodman bježi klopkama krimi žanra i precizno detektira grotesku hrvatske zbilje

Josip Regović/ Pixsell
Čitatelja naviklog i na dobro i loše u književnosti, već nakon nekoliko stranica napušta strah da će autorica zabrljati, jer se iz njenog pisanja, fino nijansiranog i zrelog, oslikava autorska čvrstoća, sposobnost da balansira s više likova i situacija u isto vrijeme, s prošlim i sadašnjim vremenima, s onima koji imaju ključnu ulogu u razrješenju ubojstva i onima koji kroz roman prolaze kao statisti

Književnost ima mnogo magičnih moći koje se predanom i strastvenom čitatelju razotkrivaju malo po malo, kao novi i nepoznati grad. Jedna od njih je i ta da bezličnom, dosadnom, inertnom svijetu daje boju, umornim ljudima motivaciju, a oronulim gradskim blokovima šarm. Žanrovska književnost je od beletristike tu eksplicitnija, vidi simboliku tamo gdje je čovjek u stvarnom svijetu ne uočava, sve ima svoj uzrok i posljedicu, stvari koje pripadaju svakodnevici nisu bezvrijedne tričarije, nego nešto što će se jednom trenutku u budućnosti pretvoriti u važan trag. A ubojica, ako ga ima, zločin ne čini iz psihičke rastrojenosti ili nasumičnosti, kao što to ponekad biva, nego je čvrsto motiviran osvetom, ljubomorom ili strašću.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.