Tamo gdje se jedu sendviči od kravljih vimena, gdje umire od raka tko nije dobar vjernik; to „tamo“ nizozemska je provincija, ondje farmu krava vodi obitelj s četvero djece, doduše, već u uvodnim rečenicama brojnost podmlatka nesretno spada na troje. Matthies je poginuo jer je ona loše pregovarala, uvjerena je desetogodišnja Jas, brzopleto je poželjela da bog uzme njenog starijeg brata kako joj voljeni zec ne bi završio kao božićna pečenka. Pa tako mjesto tek okićenog drvca u dnevnom boravku mljekara i reformiranih kalvinista odjednom zauzima sanduk s tijelom mladića koji je propao u zaleđeno jezero tijekom natjecanja u brzom klizanju. "Nelagoda večeri" (Buybook, Naklada Ljevak, prevele Svetlana Grubić Samaržija i Maja Weikert), debitantski roman koji potpisuje rijetko darovita Marieke Lucas Rijenveld, primarno pjesnikinja, odnosno pjesnik koja/koji inzistira na rodno neutralnoj zamjenici oni, nagrađen je međunarodnim Bookerom za 2020. godinu. Ta nelagoda svršetka dana, poetična sintagma koja uokviruje priču, fenomen je otežalosti pred večernju mužnju. Po istoj analogiji i prostor sjećanja autorice opterećen je povredama i tugama, krivnjom i sramom pa pisanje u ovom slučaju možemo tumačiti kao prijeko potrebno rasterećenje, od kojeg će, kao i od skupljanja mlijeka, profitirati obje strane, i ona koja se odvažno ispovijeda, i mi koji zahvalno slušamo. Istine o svijetu izgovaraju se ovdje glasom u mnogočemu prezrele, iako životno neiskusne školarke.