Književnost i kultura
450 prikaza

Mjesec dana na selu - ljubav je danas shvaćena kao ironija

1/6
Luka Dubroja
Dramaturg Elvis Bošnjak štrihanjem usmjerava zbivanja na ljubavni četverokut time naglašujući možda osnovno pitanje same drame - gdje je nestala romansa i pod koju je cijenu možemo ponovno pronaći

U biografiji “Turgenev: A Life” David Magarshack 1954. iznosi tezu kako je “Mjesec dana na selu” uvelike autobiografska drama. Natalija Petrovna odbljesak je Pauline Viardot koja je Turgenjevu nanijela tolika poniženja. A ipak, 1883. umrijet će u pariškom stanu te operne pjevačice, kojoj je iako udanoj, četrdeset godina uvijek bio barem platonski blizu. Drama je to stalnih usporavanja, prave ljetne senzualnosti u kojoj svi nemilice brbljanju dok zapravo najviše govore dok šute. Pisac tu razumije privatne agonije. Duge, lijene dane na ladanju obitelji i susjedstva razbija afera između Natalije, tutora Beljajeva i njezine pokćerke Vjeročke. Rakitin baš poput pisca prima sve udarce i ne može pobjeći žudnji. Za njega je Natalija istinska femme fatale. Toj aferi glumica i redateljica Anastasija Jankovska u Teatru &TD daje melodramatske obrise pretjerivanja u kojoj je svaka emocija isključivo prenaglašena izvana, a najvažnije scene odjekuju iz ormara. Tenzija se stalno razbija novim efektom dima, bijelim kuglama ili glasnom glazbom. Dramaturg Elvis Bošnjak štrihanjem usmjerava zbivanja na ljubavni četverokut time naglašujući možda osnovno pitanje same drame - gdje je nestala romansa i pod koju je cijenu možemo ponovno pronaći.

Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude. Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima. S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima, ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.