U jednom od rijetkih intervjua što ih je po dosezanju zvjezdanog statusa “Napuljske tetralogije” odlučila dati, osoba skrivena pseudonimom Elena Ferrante rekla je kako bi se njezin književni kvartet trebao, ako ne i morao, promatrati kao jedna jedinstvena pripovjedna cjelina, na četveroknjižje razdijeljena zbog složenosti i sveobuhvatnosti svoje naracije; i najvećim bi književnim umovima dubinsko obuhvaćanje šest desetljeća kompleksnosti života jednim sveskom predstavljalo ozbiljan, moguće i neostvariv pothvat. Monumentalnost djela i neprikrivena imperativnost u autoričinim riječima pretjeranim su strahopoštovanjem ispunili tvorca HBO-ove serijske adaptacije “Genijalne prijateljice,” Saveria Costanza, čija je napetost nesumnjivo pojačana što su vinjete iz poratnog Napulja predstavljale prvu koprodukciju talijanske nacionalne kuće RAI sa streaming gigantom pa krajnji rezultat, umjesto scenarističkom i redateljskom vizurom osnaženog čitanja, ostaje kao pokretnim slikama ispričana knjiga, ekranizacija čije dijaloge gledatelj može, poput nevještog osnovnoškolca, u knjizi pratiti pokretom prsta, gotovo i ne dižući pogleda prema ekranu. Tom optikom promatran, još je važniji doprinos što su ga inscenaciji “Genijalne prijateljice” u produkciji nacionalne kazališne kuće, s premijerom zakazanom za pretposljednji dan ove godine, adaptacijom teksta dali Filip Jurjević i Nina Pavlović, čije se dramaturško viđenje oblikuje oko i zaokružuje prvim dijelom tetralogije.
258
prikaza
Na probi predstave godine: 'Genijalna prijateljica'
1/7
Probe za predstavu održavaju se od polovice listopada, a uoči skorašnje premijere s pozornice isijavaju duh i atmosfera ekvivalentna kakvom kultnom talijanskom filmu
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka